Folyamatban az első 242 tonnás A330-as építése. Az európai repülőgépgyár közlése szerint a toulouse-i gyártósoron haladó vadonatúj gép prototípusként fog szolgálni a megnövelt felszállósúly teljesítményű széria hitelesítő vizsgáihoz, miközben már ugyancsak készülőben van a második gép is, amelyet az indító légitársaság, az amerikai Delta Air Lines vehet majd flottájába várhatóan a jövő év második negyedében.
Az Airbus két évvel ezelőtt, a 2012-es Farnborough Air Show-n állt elő vele, hogy útjára indítja népszerű A330-as családjának teljesítménynövelő programját, amelyben elsőként a hosszított törzsű utasszállító változat, az A330-300-as kap nagyobb felszállósúlyt, majd az A330-200-as, és végül a teherszállító A330F-nek is felhúzzák a teljesítményét.
Patrik Piedrafita, az A330-as program igazgatója az első 242 tonnás A330-as építéséről közölt fotókkal egyidejűleg kiadott nyilatkozatában elmondta, nagyon büszke rá, hogy mindössze két évvel a program indítását követően máris a gyártósoron láthatja a gépet, amely alapjául szolgál a következő, A330neo (new-engine-option) szériának.
Az igazgató szavaiból kiindulva érdemes visszaemlékezni, az Airbus akkor hirdette meg a nagyobb teljesítmény variánsú A330-ast, amikor még egyáltalán nem, de legfeljebb is csak iparági pletyka szintjén volt szó az A330 „neosításáról”, ugyanakkor az üzemeltető légitársaságok már javában ostorozták a gyártót, hogy legyen újabb, továbbfejlesztett A330-as a palettán. John Leahy, értékesítési igazgató így jelentette be 2012-ben a 242 tonnás A330-ast. Az új hajtóművekkel és átdolgozott szárnyakkal, valamint még inkább korszerű repülésirányító rendszerekkel felvértezett A330neo-t csak idén, a Farnborough szalonon harangozták be.
Azon túlmenően, hogy önmagában is van igény a nagyobb felszállósúlyú variánsra, az nem mellesleg hasznos előzményként is szolgál a tervek szerint 2017 végén forgalomba bocsátásra kerülő A330neo programjához.
Az új A330-300-as variáns típusmegnevezésében akár valamilyen kiegészítő jelzést is kaphatna, utalva a nagyobb teljesítményre, mivel a 242 tonnás változatnak a hatótávja is növekedni fog, az 500 tengeri mérfölddel (926 km) nagyobb távokra repülhet, miközben a rendszerek optimalizálásából adódóan, amely szintén része a programnak körülbelül 2%-os üzemanyag fogyasztás csökkenést is el tudnak majd érni az üzemeltetők.
Az A330-300-as ebben a kivitelben akár 13 órás hosszú távú útvonalak teljesítésére is képes lesz, míg a rövidebb törzsű A330-200-assal akár 15 órát is lehet leszállás nélkül repülni, még inkább előnyössé téve az eddig is már 1354 darabszámban értékesített szélestörzsű A330-as családot.