Véglegesítette az idei Farnborough légi szalonon aláírt vásárlási szándéknyilatkozatát a CIT Group, amelynek értelmében az amerikai nagyvállalat repülőgép lízinggel foglalkozó üzletága 15 darab A330-900neo és 5 darab A321ceo típusra kötelezte el magát.
A330neo-ra cserélte A350-eseit a Hawaiian
Brégier: törölve az A350-800XWB
A330neo: új típus fejlesztésébe kezd az Airbus
Utaskapacitás: 310 fő (két-osztályos konfig.)
Maximális felszállósúly: 242 tonna
Hajtómű: 2db Rolls-Royce Trent 7000
Maximális hatótáv: 6200 tengeri mérföld
A CIT Group ezzel hivatalosan is az új hajtómű opcióval kínált A330neo indító ügyfelei közé került azután, hogy az első biztos megrendelő, az ugyancsak amerikai Delta Air Lines novemberben döntött az A330neo mellett, és rendelt magának 25 darabot belőle.
Jeff Knittel, a CIT Group Transportation & International Finance elnöke külön ki is emelte, hogy vállalata a most megkötött szerződéssel továbbra is vezető kíván maradni abban, hogy ügyfelei számára korai hozzáférést tudjon biztosítani a legújabb és legkorszerűbb típusokból. Amire reflektálva John Leahy, az Airbus ügyfélkapcsolati igazgatója elmondta, azt hogy egy olyan vezető lízingcég, mint a CIT, amelynek portfóliójában az A330ceo mellett már az A350XWB is szerepel, és most az A330neo-t is hozzáadja kínálatához egyértelműen annak beigazolódásaként értékelik, hogy szélestörzsű stratégiájuk összhangban áll a piac elvárásaival.
Az Airbus az idei júliusi Farnborough Air Show alkalmával jelentette be, hogy a jelenlegi A330-as típusokat továbbfejlesztve útjára indítja az A330neo (new engine option) programját, amely kétféle típusváltozatot, az A330-800neo-t és az A330-900neo-t ajánlja fel a vásárlóknak, 2017 utolsó negyedévére ígért forgalomba bocsátási kezdettel.
Az A330neo gépcsalád legfőbb újításai közé a Rolls-Royce Trent 7000-es hajtómű, az aerodinamikai fejlesztések, valamint az utastér és a pilótafülke rendszereinek korszerűsítő átdolgozása tartoznak, amelyekkel a gyáriak ígérete szerint a NEO A330-asok 14%-kal lesznek üzemanyag takarékosabbak mai változataikhoz képest, hatótáv teljesítményük pedig mintegy 400 tengeri mérföldes növekményt tud felmutatni. Az Airbus részéről hangsúlyosan kiemelve, hogy sok mindennek az A350XWB technológiái adnak alapot, például a hatékonyság növelésében szerepet játszó szárnyvégződések és az utaskabin is az eXtra-Wide-Body Airbus-szal mutatnak majd rokonságot.
Fix megrendelést az Airbus eddig a Delta Air Lines-tól (25 db) és a CIT Group-tól (15 db) szerzett, ugyanakkor előszerződés formájában ott van még az AirAsiaX 50 darabos, a Transaero Airlines 12 darabos, az Air Lease Corporation (ALC) 25 darabos, az Avolon 15 darabos és a Hawaiian Airlines 12 darabos igénybejelentése is.