Újragondolja négyhajtóműves óriásgépének, az A380-asnak a jövőjét az Airbus. Erről a repülőgépgyártó vállalat több vezetője is beszélt a múlt hét végén megrendezett Airbus Globális Befektetői Fórumon. Eddig az Airbus határozottan elzárkózott attól, hogy kommentálja azon találgatásokat, mely első sorban a típus legnagyobb üzemeltetőjének, az Emirates-nek a korábban megfogalmazott elvárásai alapján keltek szárnyra, miszerint a repülőgépgyártónak el kellene gondolkodni egy újrahajtóművezett A380neo változat kidolgozásán.
Nem sietős az Airbusnak az A380neo
Tovább csökken a Boeing 747-8-asok gyártási rátája
Az Airbus vezérigazgatója, Fabrice Brégier a fórumon kiállt az A380-as jövője mellett és leszögezte, hogy 2018-ig a gyártó nyereségesnek látja a típus gyártását.
A vezérigazgató kilátásba helyezte, hogy a kétszintes óriásgépet új hajtóművekkel látják majd el, sőt akár kifejleszthetnek egy megnyújtott törzsű, nagyobb utaskapacitással rendelkező változatot is.
A később felszólaló Harald Wilhelm, az Airbus pénzügyi vezérhelyettese két lehetőséget vázolt fel a típus jövőjével kapcsolatban.
Az egyik, opció szerint az A380-ast új, hatékonyabb hajtóművekkel szerelnék fel, a másik pedig, hogy a gyártó 2018-ban befejezné a típus gyártását. Az utóbbit azonban a valószínűtlen forgatókönyvek közé sorolta a szakember.
A pénzügyi vezető elmondta, hogy A380-as gyártási kapacitása jelenleg már a következő három évre előre közel teljes mértékben le van kötve, a 2018-as évben azonban még van eladatlan, szabad ‘slot’ a gyártósoron.
A típus gyártása a 2015. évben nyereséges és a vállalat költségcsökkentési programjának köszönhetően a 2016-17-es években pozitív is marad. 2018-ban a gyártó azonban már nem számít az A380-as gyártásból származó bevételeinek növekedésére, de az üzletág az Airbus várakozásai szerint nem süllyed jelentősen a veszteséges zónába a jelenlegi termékváltozat megtartása esetén sem.
John Leahy az Airbus operációért felelős vezérhelyettese az ATWonlinenak adott nyilatkozatában leszögezte, hogy az Airbus vizsgálja az új hajtóművekkel ellátott A380neo típus üzleti lehetőségeit, azonban csak akkor vágnak bele a megújításba, ha az új termék számára nem csak hosszú-, hanem rövid és középtávon is pozitív üzleti tervet sikerül megalkotni.
Erről a gyártó tárgyalásokat kezd a légitársaságokkal, de egyelőre az Emirates az egyetlen olyan légitársaság, amely kifejezte igényét az újrahajtóművezett típus iránt. Az Emirates jelenleg 56 db A380-ast üzemeltet és további 85 gépre van megrendelése az Airbus-nál.