A Pratt&Whitney biztosította PW1200G hajtóművek beüzemelésével megkezdte a Mitsubishi Regional Jet MRJ-90 prototípusának földi ellenőrző tesztjeit a japán repülőgépgyár, amely még az idén szeretné levegőbe emelni a szigetország legújabb utasszállító gépét a berepülési program startja érdekében.
Megérkezett a Mitsubishi MRJ hajtóműve
Január 13-án a nagojai repülőtéren sikeres hajtómű indító próbát végzett a Mitsubishi az MRJ repülési tesztekre szánt első prototípusával, amivel kezdetét vette a felkészülés az idei év második negyedére tervezett első felszállás végrehajtására. Az első indító próba során a gyáriak közlése szerint a hajtómű és vele a repülőgép legfontosabb, a hidraulikát, az üzemanyag-, és áramellátást, valamint a légkondicionálást biztosító rendszerei is megfelelően teljesíttek.
Mindezt megelőzően, még tavaly decemberben pedig a statikus tesztekre szánt prototípus is fontos vizsgát tett, amikor a szárnyak túlterheléses próbáit állta ki, hogy bizonyítsa, az új Mitsubishi-gép nemcsak hogy megfelel az elvárt biztonsági kritériumoknak, hanem kellő tartalékokkal is rendelkezik.
A Mitsubishi arról nem számolt be, hogy pontosan mekkora terhelésnek vetették alá a szárnyakat, csupán annyit közöltek, hogy szimuláció alapján kiszámított, a repülés közben maximálisan előfordulható mértékben végeztek lendítést, amely során megfelelő eredményt kaptak.
Két éves berepülés, 2017-es forgalomba bocsátás
Amennyiben a szűzfelszállásra való felkészülés megfelelő ütemben halad a Mitsubishi rövidesen megkezdheti a két évesre tervezett berepülési programot, amelyet összesen öt repülőgéppel készülnek lefolytatni a típusengedélyek megszerzése érdekében, vagyis az MRJ legkorábban 2017-ben állhat forgalomba.
A Mitsubishi által 2008-ban útjára indított MRJ-program kétféle törzshossz kivitelben kínálja új generációs regionális utasszállító repülőgépét: a 70-80 utas szállítására alkalmas MRJ-70-es mellett a 86-96 utast fedélzetére venni képes MRJ-90 is a vásárlók rendelkezésére áll a katalógusokban, amelyekkel eddig összesen 223 darab fix és 184 darab opciós rendelést sikerült szerezni.
Az 1962-ben bemutatott turbolégcsavaros NAM YS-11 óta az első teljes egészében japán fejlesztésű utasszállító repülőgép indító légitársasága az All Nippon Airways (ANA) lesz.