Egy új, minden eddiginél magasabb színvonalú, tartósan nyereséges üzemű Alitalia képét hirdette meg ma az olasz légitársaság azon a nemzetközi sajtókonferencián Rómában, amelyen a vezetőség az anyagi hátteret és támogatást biztosító Etihad Airways elnökével közösen lépett színre.

James Hogan, az Etihad Airays elnöke, L. Montezemolo, az Alitalia elnöke, és S. Cassano, az Alitalia vezérigazgatója mai sajtótájékoztatón. (Fotó: Alitalia) | © AIRportal.hu

James Hogan, az Etihad Airays elnöke, L. Montezemolo, az Alitalia elnöke, és S. Cassano, az Alitalia vezérigazgatója mai sajtótájékoztatón. (Fotó: Alitalia)

Csak a neve marad meg – Akár így is össze lehetne foglalni mindazt, ami a sajtótájékoztatón elhangzott. Azon az ismert tényen túlmenően ugyanis, hogy az Alitalia immáron az Abu Dhabi központú Etihad Airways 49%-os tulajdonában áll, gyökeres változtatást, megújulást tűzött ki maga elé az olasz légitársaság annak érdekében, hogy sikeres pályára, igazán színvonalas működésre álljon.

Az Alitalia új életet kezdett, január 1-jével egy új légitársaság született, amely az Etihad Airways irányításával indul neki a revitalizálásnak, méghozzá igen feszes tempóban. 2017-re ugyanis az eddig súlyos anyagi gondokkal küzdő, a csőd szélére jutott, korábban az olasz kormány által is kisegített vállalatot az Etihad már nyereséges légitársaságként szeretné látni, amiért jócskán meg kell dolgozni.

Az új korszak megnyitásának jegyében az Alitalia frissíteni fogja arculatát, amihez új formaruha és a repülőgépek festésmintájának igazítása is társulni fog. Mindezt annak jegyében, hogy az Alitalia Olaszország első számú nagykövete lesz a világban, miként mindenből, ami olasz a legjobbat kell, hogy szimbolizálja, legyen szó ételekről, borokról, divatról, stílusról és bármi egyébről.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hogan: „Európa legszexibb márkája lesz a Alitalia”

Etihad és Alitalia vezérsíkok együtt. Ha sikerül, nagyot fejlődhet az Alitalia. (Fotó: Etihad Airways) | © AIRportal.hu

Etihad és Alitalia vezérsíkok együtt. Ha sikerül, nagyot fejlődhet az Alitalia. (Fotó: Etihad Airways)

Amikor a Európai Bizottság tavaly novemberben áldását adta az Etihad bevásárlására, az Öböl-menti légitársaság 560 millió eurós tőke injekciót folyósított, hogy az Alitalia egyáltalán fennmaradhasson, működése biztosított legyen. Az Etihad azonban lát fantáziát az olasz légitársaságban, különben nem szállt volna be a működtetésébe, amelyet James Hogan, a társaság elnöke ma is kiemelt, sőt egyenesen úgy fogalmazott, amit állítólag kértek tőle előtte, hogy ne tegye, de mégis elmondta, hisz benne, hogy az Alitalia lehet Európa légiközlekedésnek „legszexibb” márkája.

Nos, bármit is jelentsen ez, az átalakulás látványos elemei, mint az arculat, a formaruha és a többi mellett, igen komoly és sok esetben fájdalmas, a struktúraváltást célzó program is megvalósításra kerül majd, de a végeredmény, egy jól működő, versenyképes olasz nemzeti légitársaság talán még ezeken a nehéz pontokon is átsegítheti majd a céget és az ott dolgozókat.

A stratégia kulcsfontosságú elemeit a légitársaság öt pontban összegezte, amely szerint a hálózatban, a partner légitársaságokkal való együttműködésben, a flotta összetételében, a szolgáltatási színvonal fejlesztésében, és végül de korántsem utolsó sorban a már említett arculat megújításban várhatók a legélesebb változtatások, finomítások.

Jelentős bővítés a hosszú távú hálózatban

James Hogan, az Etihad Airways elnöke beszéde közben. (Fotó: Alitalia - Pinterest) | © AIRportal.hu

James Hogan, az Etihad Airways elnöke beszéde közben. (Fotó: Alitalia – Pinterest)

A hálózatot tekintve az Alitalia hármas elosztó-központú stratégiára épít, a főváros Róma-Fiumicino reptere mellett Milánó Malpensa, amelynek hosszú távú járatai, míg Linate reptere, amelynek elsősorban a partner légitársaságok járataival való összeköttetés biztosításában lesz szerepe. Rómának pedig erősíteni kívánják az olaszországi piacot domináló, a forgalmat mind hosszú távú, mind rövid-, és középhatótávú járatokkal betöltő meghatározó szerepét.

A menetrend összeállítása során elsődleges prioritást élvez a lehetséges csatlakozó járatokkal való hatékony összehangolás és a kódmegosztó együttműködések kiterjesztése. Az útvonalhálózatban megjelenő új célpontokkal Rómának jelentősen kiszélesítve a hosszú távú járatkínálatát: New York, Chicago, Rio de Janeiro és Abu Dhabi járatainak sűrítése mellett San Francisco, Mexikóváros, Santiago de Chile, Peking és Szöul lesznek az új desztinációk. Európán belül Berlin és Düsseldorf hoznak újdonságot a repertoárban.

Milánó Malpensának ugyancsak hangsúlyosabb szerepet szánva az interkontinentális forgalomban. Naponta lesz Abu Dhabival összeköttetés, és heti négy járat Sanghajba, valamint a tokiói kapcsolat is sűrűsödni fog, minden új járatot együttvéve összesen heti tizenhárommal növelve a járatok számát.

Abu Dhabi, mint az Etihad Airways központja napi járattal lesz elérhető Velencéből, Milánóból, Bolognából és Cataniából is, illetőleg Rómából is sűrűsödni fog a kapcsolat, azzal még több csatlakozási lehetőséget biztosítva az Etihad hálózatán keresztül keleti irányba, beleértve a közel-, és távol-keleti, ausztráliai, indiai, kínai és afrikai térségeket is. Velencéből ráadásul Rómához és Milánó-Malpensához hasonlóan szélestörzsű repülőgéppel közlekednek a járatok az Egyesült Arab Emírségek fővárosába.

Szélestörzsű gépekre lesz szükség, az Etihad ebben is segít

Csoportkép a vezetőkkel és Etihad, valamint Alitalia utaskísérőkkel. (Fotó: Alitalia - Pinterest) | © AIRportal.hu

Csoportkép a vezetőkkel és Etihad, valamint Alitalia utaskísérőkkel. (Fotó: Alitalia – Pinterest)

Az együttműködések során az Alitalia törkedni fog, hogy meglévő kapcsolatait, különösen ami a légiszövetségi tagságát, a SkyTeam-et, és azon belül is az Air France – KLM csoportot, és az amerikai Delta Air Linest illeti, a továbbiakban is hasonlóan elmélyült, ko-operatív viszonyban működjön, de a partnerség új irányt is vesz az Etihad hátszelével, így az airberlin, valamint a NIKI, és természetesen maga az Etihad Airways is kiemelt szerephez jutnak.

A repülőgépflottát illetően az Alitalia – mint megannyi más légitársaság – költséghatékony gépparkkal képzeli a jövőt, ezért azon lesz, hogy ezt megvalósíthassa, amelynek érdekében tizennégy keskenytörzsű Airbust ad át az airberlin számára. Közben pedig tárgyalások zajlanak az Etihaddal szélestörzsű gépek beszerzéséről, amelyek nélkülözhetetlenek lesznek a tervezett long-haul hálózat bővítés végrehajtásához. E tekintetben az Etihad már érvényben lévő megrendeléseiből is kész rendelkezésre bocsátani az olasz légitársaság számára.

Az Etihad idén állította forgalomba a Boeing 787-9-est. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Az Etihad idén állította forgalomba a Boeing 787-9-est. (Fotó: Boeing Company)

Az Alitalia gépparkja jelenleg 109 darab repülőgépet számlál, amelyből tíz darab Boeing 777-200ER kivételével mindegyik Airbus gyártmány, de mivel Boeing is van a flottában egyáltalán nem kizárt, hogy az Etihad is Boeingeket csoportosít át majd az Alitalia számára. A konkrét döntés ismeretének hiányában is érdemes megemlíteni, hogy az Etihadnak jelentős foglalásai vannak Airbus A350XWB és Boeing 787 Dreamliner típusokra is, ami azért is jól jön, mert ha most rendelne az Alitalia, ezekre az új generációs gépekre csak jóval későbbi szállítást tudna ajánlani mindkét gyártó.

Az Alitalia az ügyfélkapcsolatok, a kiszolgálás és szolgáltatási színvonal terén is szeretne változtatni, azt az igen magas nívót megütve, amelyet az Etihad is képvisel, ezért új alapokra készülnek helyezni a személyzetek kiképzését, és a felszolgált ételek-italok kínálatában is fejlesztés várható, valamint a földi viszonylatban Rómában és Milánóban is megújulnak a reptéri várók.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!