A legfrissebb, 2014. decemberi összesítő szerint a visszamondásokat, valamint az átírásokat követően mindössze két vevő, az Aeroflot és az Asiana Airlines maradtak az A350-800-asra. A típus azonban még mindig szerepel a katalógusokban és árlistája is van.

A350-900XWB szöuli vendégségben. Az Asiana egyelőre kitart az A350-800-as mellett. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A350-900XWB szöuli vendégségben. Az Asiana egyelőre kitart az A350-800-as mellett. (Fotó: Airbus)

Lényegét tekintve értelmetlenné vált az Airbus legújabb szélestörzsű típuscsaládjából, az A350-es legrövidebb törzsű változatának a programja, miután a gyártó már csak két vevő, összesen 16 darabos rendelésével rendelkezik a típusra.

Annak ellenére azonban, hogy az Airbus elnök-vezérigazgatója tavaly szeptemberben már a program törléséről beszélt az A350-800-as még a 2015-ös árlistára is felkerült és az Airbus rendelésösszesítője is sorolja az erre a változatra érkezett rendeléseket.

A gyáriak táblázata szerint az orosz Aeroflot és a dél-koreai Asiana Airlines azok, amelyek 8-8 géppel még mindig kitartanak az A350-800-as mellett és nem álltak el a vásárlástól, vagy esetleg konvertálták át rendelésüket másik típusra, típusváltozatra – ahogy tette azt több légitársaság.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Airbus A350-800XWB adatok

Törzshossz: 60.54 méter
Szárnyfesztáv: 64.75 méter
Magasság: 17.05 méter

Maximális hatótáv: 15300 km
Hajtómű: 2db Rolls-Royce Trent XWB
Utaskapacitás: 276 fő
Maximális felszállósúly: 248 tonna

Eredetileg tervezett forgalomba bocsátás:
2016 közepe

Aktuális listaár: 269.5 millió USD/db
Az A330-800neo ára: 249.6 millió USD/db
Az A350-900XWB ára: 304.8 millió USD/db

Amikor Fabrice Brégier a szaksajtó előtt a program törlésének adott hangot még dupla annyi vevő volt, mint jelen állás szerint, de éppen előtte döntött úgy az egyik legszilárdabb ügyfél, a Hawaiian Airlines is, hogy inkább az időközben felkínált új hajtómű opciós A330neo-ra írja át megrendelését. Így maradt az Aeroflot, az Asiana Airlines, a Yemenia és az AWAS lízingcég. Ez utóbbiak pedig azóta pártoltak el a típustól. A Yemenia 10 darabos foglalását az A350-900-asra konvertálta, míg az AWAS ugyancsak így tett a maga 2 gépes igényével.

Az eredetileg háromféle típusváltozatban meghirdetett A350-es programra eddig összesen 780 darab rendelés futott be. A legtöbb az idén január 15-én forgalomba állt A350-900-asra, amelyből 595 darabot sikerült értékesíteni. Utána következik a 2017 második félévére várható A350-1000-es, amely 169 darabos rendelésállománnyal rendelkezik, és végül az A350-800-as a már említett rendkívül szerény 16 géppel.

A megmaradt ügyfelek számára, mivel mindkettejük flottájában megtalálhatók az A330-as jelenlegi változatai, nem kizárt, hogy ők is az A330neo mellett fognak dönteni, ahogy tette azt ezen az alapon a Hawaiian is. A kétféle változatban kínált A330neo az indítása, vagyis 2014 júliusa óta máris 120 darabos rendelésnél tart, igaz, ott is a hosszabb törzsű, A330-900neo fogy jobban.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!