Befutott az első neo-megrendelés az Asiana Airlinestól. A dél-koreai légitársaság a meglévő A320-as típusainak elégedettségére alapozva 25 darab A321neo vásárlására írt alá szándéknyilatkozatot.
Mindössze hat nappal azután, hogy a kolumbiai Avianca igen jelentős, 100 gépre szóló A320neo vásárlási előszerződést kötött, az A320neo-program máris újabb vevőt tudhat magáénak az Asiana Airlines személyében.
A távol-keleti légitársaság flottájának fejlesztése érdekében döntött az A320neo család leghosszabb törzsű változata mellett, amelyről már azt is tudni lehet, hogy két-osztályos konfigurációban, összesen 180 üléses kivitelben regionális, valamint egyes belföldi járatain készül üzemeltetni az Asiana.
A hajtóműválasztás kérdését azonban egyelőre nyitva hagyták, vagyis annak eldöntését, hogy a Pratt&Whitney vagy a CFM International szállíthatja-e az új generációs, költséghatékony erőforrásokat későbbre ígérték.
Az Asiana flottájában 34 darab A320-as teljesít szolgálatot, amelynek többsége, 25 gép az A321-es jelenleg forgalomban lévő változatai, vagyis alapos tapasztalatok birtokában szavaztak ismét bizalmat a típusnak, annak immáron az új hajtómű opciós szériájának, amelynek egyébként a regionális leányvállalat, az Air Busan is üzemeltetője lesz.
Fontos a költséghatékonyság és az utaskomfort
Kim Soo Cheon, az Asiana Airlines elnök-vezérigazgatója a megbízhatóság, a kedvező üzemeltetési mutatók és az utaskomfort hármasával magyarázta az A320-as család iránti elégedettségüket, amelyhez hozzátette, az új A321neo gépekkel még magasabb szintre tudják emelni hatékonyságukat, köszönthetően a típus 20%-ot ígérő üzemanyag takarékosságának, valamint nagyobb hatótávjának.
Minderre John Leahy, az Airbus értékesítési igazgatója kifejtette, az A321neo a keskenytörzsű piac legalacsonyabb üzemeltetési költségeivel, az utasokat akár 6 órás utakon is kényelemben szállítva fog hozzájárulni az Asiana sikereihez.
A szöuli Incheon nemzetközi repülőtérről működő, ötcsillagos minősítéssel rendelkező Asiana Airlines flottájában szélestörzsű Airbusok is üzemelnek. 15 darab A330-300-as mellett 2 darab A380-800-as színesíti a gépparkot, amely még 14 darab Boeing 747-400-ast, 8 darab Boeing 767-300-ast és 12 darab Boeing 777-200-ast is számlál. A megrendelés alatt álló gépek között pedig ott találni az A350-800XWB-t, amelyre idén januárra már mindössze két vevő maradt csak.
Az 1988 februárjában alapított Asiana a három legnagyobb légiszövetség közül 2003 januárja óta a Star Alliance teljes jogú tagjaként vesz részt a légiközlekedésben.