Bizakodó a Boeing a 747-8, de azon belül is különösen a cargo változat, a 747-8F programját illetően. Az amerikai repülőgépgyár elnöke, James McNerney a részvényesek esedékes közgyűlése után a vállalat központjában, Chicagóban nyilatkozott úgy a sajtónak, hogy elhamarkodott lenne leírni a típust. A légi teherszállítás felívelőben van, és az igények kiszolgálásához jó eséllyel száll versenybe a legújabb generációs, felnyitható orrú Jumbo, amelyre megújult érdeklődést tapasztalnak a Boeingnél.
Megrendelte a Boeing 747-8F gépeket a Silk Way West
Döntött az USAF: Boeing 747-8 lesz az új elnöki különgép
Egyáltalán nem gondolja a Boeing elnöke, hogy legújabb 747-esük programja a végét járná, sőt, szerinte kimondottan jó irányban haladnak, bíztatóak azok az egyeztetések és tárgyalások, amelyek a 747-8-as teherszállító variánsával kapcsolatosak. Az amerikai gyártó pozitív hozzáállását alátámasztó adat, hogy a IATA – Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség mérései szerint 2015 februárjában 12 százalékkal növekedett a légiáru-forgalom, amely tendencia McNerney olvasatában egyértelműen újabb gépigénnyel jár.
A 2008-2009-es gazdasági világválság következtében jelentősen visszaesett légiárú-szállítás most új erőre kaphat, amiben a Boeing nagyon szeretné, hogy a 747-8F sikerrel vegyen részt és minél nagyobb mértékben részesüljön az új gépbeszerzésekből.
Törzshossz: 76,3 méter
Szárnyfesztáv: 68,4 méter
Magasság: 19,4 méter
Hajtómű: 4db General Electric GEnx-2B67
Üzemanyag kapacitás: 228000 liter
Hatótáv: 8040 km
Maximális felszállósúly: 447,6 tonna
Rakodókapacitás: 857.7 m³
Rakodótér legnagyobb szélessége: 6.1 méter
Aktuális listaár: 368,4 millió USD/db
Intercontinental ára: 367,8 millió USD/db
A 747-8-as, amely a Boeing valaha épített legnagyobb kereskedelmi típusa 2011 októberében állt forgalomba, elsőként éppen teherszállító kivitelben a Cargolux flottájában. Az új generációs, csendesebb és üzemanyag takarékosabb GEnx-2B hajtóművekkel, javított szárnyprofillal és továbbfejlesztett repülésirányító rendszerekkel, valamint megnövelt törzshosszal versenybe állított típusból 2015 márciusáig bezárólag mindössze 122 darabot sikerült értékesíteni, amelyből a nagyobb rész, 71 gép a teherszállító változatra esik. A 747-8F jelenleg a legkorszerűbb és a nyugati gyártmányok között legnagyobb kereskedelmi teherszállító, amely nemcsak teljesítményénél és méreteinél, hanem praktikumánál, felnyitható orránál fogva is egyedülálló előnyökkel bír.
Amíg azonban a teherszállító 747-8-as viszonylag sikeres, addig az Intercontinentalnak, a típus utasszállítójának mindössze két aktív üzemeltetője van, és jelen megrendelések szerint még ugyanennyi várható. A rendelésállomány 51 gépen áll, amelyből 30 van üzemeltetőknél. A Boeing 2014-ben egyetlen 747-8-ast sem tudott eladni. Új megrendelés azóta idén márciusban érkezett először, amikor az azeri Silk Way West Airlines három darab 747-8F-t rendelt kapacitásainak fejlesztése érdekében. Meg kell említeni, hogy előtte, januárban az USAF jelezte, a 747-8-ast választotta a leendő új elnöki különgépnek, de ezzel kapcsolatban végleges szerződésről, a gépek darabszámáról már csak nemzetbiztonsági okokból sem tudni biztosat, mint ahogy a magángép, BBJ 747-8 rendeléseket is bizalmasan kezeli a Boeing.
Mindezek miatt a 747-8-as program, amely idéntől már csak havi másfél gépes gyártással működik a legszkeptikusabbak szerint bukásra van ítélve. McNerney, noha még egyetlen lezárt, vagy legalábbis nyilvánosságra hozott szerződés sincs, de igazából nekik üzent, nem utolsó sorban a vállalat kincstári optimizmusának ismételt hangot adva, amikor azt mondta, korai leírni a típust.
Kétségtelen, ha utasszállító változatban nem is, mert a közel ekkora nagy teljesítményű kéthajtóművesek – jelentős részben a házon belülről kínált 777-essel – megfojtották a típust, a teherszállító 747-8-as az egyedülálló jellemzőinél fogva valóban lehet még sikeres.