Kezd testet ölteni a TAM Linhas Aéreas leendő első A350-900XWB repülőgépe, amely jelenleg az Airbus toulouse-i végszerelő során halad a teljes megvalósulás felé. Az európai gyártó híradása szerint a szárnyak, a függőleges és a vízszintes vezérsík, a főfutók és a farok kúp törzshöz való illesztése, illetőleg elhelyezése a folyamatban lévő legfontosabb lépések a szerelés jelen stádiumában. A TAM, amelynek összesen 27 darab A350-esre van rendelése nemcsak Latin-Amerikában, hanem az egész amerikai kontinensen is a típus indító légitársasága lesz.
A függőleges vezérsíkján már komplett TAM festést viselő gépről az Airbus a mai napon közölt fotót, röviden hírt adva a gyártás aktuális menetéről. A felvételről jól kivehető, hogy a gép még alaposan körbe van állványozva a sorolt szerelési folyamatok végrehajtása érdekében, ugyanakkor az is jól látszik, valóban kezd testet ölteni a brazil légitársaság leendő első eXtra-Wide-Body Airbusa.
A TAM Linhas Aéreas, ahogy azt az Airbus a mai közleményében is kihirdette az A350-900-as negyedik üzemeltetője lesz. Sorrendben a Qatar Airways, a Vietnam Airlines és a Finnair után belépve az A350-est üzemeltető légitársaságok klubjába. Az érvényben lévő szerződése szerint a TAM összesen 27 darab A350-900-ast rendelt a flottája számára, és a várhatóan 2019-ig tartó szállításokat az idén év végén kezdi meg az Airbus.
Az A350XWB indító légitársasága a Qatar Airways január 15-én állította menetrendszerű forgalomba a típust. A katari légitársaság egyelőre az egyedüli üzemeltetője az A350-esnek, harmadik gépüket május 7-én repülték haza Dohába. A negyedik pedig május 11-én teljesítette szűzfelszállását Toulouse-ban, így hamarosan az is csatlakozhat a flottához.
Az A350XWB program 2015 áprilisáig bezárólag 40 ügyféltől összesen 780 megrendelést szerzett. Egy A350-900-as aktuális listaára 304,8 millió dollár, míg a hosszabb törzsű, egyelőre fejlesztés alatt álló A350-1000-es 351,9 millió dollárba kerül.