Újabb alkalom nyílt a Boeing és a Thai Airways International számára, hogy közös ünnepet tartsanak, miután a bangkoki légitársaság a 25. közvetlen rendelésű B777-esét vette át az amerikai repülőgépgyártól.
A Thai és a China Eastern is búcsút int az A340-600-asnak
Búcsút vett az A300-astól a Thai Airways
Hasonló eseményre ugyanis nemrég, idén januárban került sor, amikor a Thai Airways általában véve a 75. közvetlenül rendelt Boeingjét vette át, amely történetesen egy Boeing 777-300ER volt, akárcsak a június 23-án átadott gép.
A Thai Airways flottájában csaknem minden 777-es típusváltozat megtalálható, beleértve a teherszállító 777 Freighter-t is, amelynek ráadásul a délkelet-ázsiai térségben indító légitársasága is a Thai Cargo. A gépparkból valójában egyedül a legnagyobb hatótávú 777-es, a 777-200LR (Long Range) hiányzik csak. A 777-esek közül a 200-as és 300-as széria is képviselteti magát, mindkettő megnövelt hatótávú (ER – Extended Range) változatokban is. Utasszállító 777-ese összesen 33 darab van jelenleg a légitársaságnak, amely még egy vadonatúj 777-300ER-t vár a flottájába.
Mindeközben azonban folyamatban a flotta fiatalítása is, ezért az új gépek érkezésével, így a 787-es Dreamlinerek és az Airbus A350-esek átvételével napirenden van az idősebb 777-200-asok kivonása, valamint tavasszal már végbe is bent az A340-600-asok szolgálatból való kivezetése, mint ahogy tavaly augusztusban az utolsó A300-astól is búcsút vett a légitársaság.
Charamporn Jotikasthira, a Thai elnöke a gépátvétel kapcsán elmondta, a 777-eseknek a típus sokoldalúsága révén jelentős szerepük van a sikereik elérésében. A legújabb 777-300ER pedig lehetővé teszi számukra annak a stratégiának a folytatását, amely a hosszú távú járathálózatuk fejlesztését célozza, nemcsak az üzemeltetés oldaláról a lehető leghatékonyabb módón, hanem az utasoknak is a legjobb utazási élményt biztosítva.
A Thai legújabban átvett, HS-TKY lajstromú Boeing 777-300ER gépe kétosztályos elrendezésben összesen 348 (42/306) utas szállítására alkalmas.