Június 30-án átvette az első Airbus A350-900XWB utasszállító repülőgépét a Vietnam Airlines, amely ezzel a típus második üzemeltetőjévé lépett elő az indító légitársaság, Qatar Airways után. Az Airbus nagy ünnepséget szervezett Toulouse-ban az átadásra. Ez az ötödik forgalomban lévő A350XWB.
Szűzfelszállásaikhoz készülnek a Vietnam első kompozit gépei
Teljesítette első felszállását a Vietnam A350-ese
A holland AerCap lízingcég finanszírozási konstrukciójában beszerzett A350-900-ast a Vietnam Airlines a héten tervezi forgalomba állítani. A vadonatúj típus, amelynek fedélzetén összesen 305 utas foglalhat helyet eleinte a főváros, Hanoi és Ho Si Minh-város között fog közlekedni a személyzet gyakorlatszerzése és a géppel való összeszokás érdekében. Hosszú távú járaton elsőként Párizsba repül majd a vietnámi A350-es.
A lótuszvirágos A350XWB utasai háromféle komfortosztály közül választhatnak a gép fedélzetén: 29 business class, 45 premium economy és 231 economy üléselosztásban. Ez 22 üléssel több annál, amennyit az ötcsillagos Qatar Airways kétosztályos berendezésben az A350-esei fedélzetén rendszeresített. A Vietnam azonban még így is 20 üléssel alatta marad annak a kapacitásnak, amelyet az Airbus a katalógusaiban háromosztályos konfigurációban a típusra kényelmesen ajánl.
A Vietnam Airlines eredetileg 2007-ben kötelezte el magát az Airbus legújabban kínált, kompozit generációt képviselő szélestörzsű típusa iránt, amelyből azóta összesen 14 darabra formált igényt. Tíz A350-900-as közvetlenül az Airbustól, négy pedig lízingcég útján kerül a flottába 2020-ig bezárólag. Az Airbus és a délkelet-ázsiai ország nemzeti légitársaságának kapcsolatai azonban ennél is régebbre nyúlnak vissza. Mintegy két évtizeddel ezelőtt az Airbus volt az első nyugati gyártó, amelynek típusai megjelentek Vietnám polgári légiközlekedésében.
Napjainkban félszáznál is több Airbus teljesít szolgálatot a Vietnam Airlinesnál. 49 keskenytörzsű A321-es és 10 nagy hatótávú A330-as működik a légitársaságnál, ami igen erős alapot képez a továbbiakra nézve is. Jóllehet, a Vietnam Airlines nem elégedett meg mindazzal, amit az A350XWB nyújtani tud, mert a konkurencia kompozit nagygépéből, a Boeing 787-es Dreamlinerből is rendeltek maguknak. Ezzel szembe menve más légitársaságoknál manapság sokat hangoztatott flotta-homogenizációs törekvésekkel.
A kizárólag Rolls-Royce Trent hajtóművel üzemeltethető A350-900-asból az Airbusnak eddig több, mint 595 darabot sikerült értékesítenie.
A listaáron 304,8 millió dollárba kerülő típust a Qatar Airways idén januárban állította elsőként menetrendszerű forgalomba. A katari légitársaságnál a mai napig négy A350-900-as van szolgálatban. A Vietnam Airlines első A350-ese tehát még csak az ötödik sorozatgyártott gép a típusból. Az idei évben várhatóan két újabb légitársasággal bővül az üzemeltetők köre. Az első európaival, a Finnair-rel, valamint az első amerikaival, a brazil TAM Linhas Aéreas-szal.