Három hónapos szünet után folytatja az Airbus a Pratt&Whitney PW1100G hajtóművekkel szerelt A320neo repülőgéptípus berepülési programját. A tesztrepüléseket azt követően kellett felfüggeszteni április végén, hogy fény derült egy mindössze 25.4cm-es átmérőjű tömítőgyűrű gyártási hibájára, mely a Pratt&Whitney által gyártott hajtómű égésterében található.
Lángcsóva az A320neo hajtóműből, az Airbus szerint nincs gond
A vizsgálat során a hajtóműgyártó Pratt&Whitney elismerte a gyártási hibát, a hajtóműveket szétszedték és kicserélték a hibás alkatrészt a Flightglobal szaklap értesülése szerint.
Lángcsóva csapott ki a hajtóműből, három hónapra leállt a berepülési program
Amint korábbi cikkünkben megírtuk, a meghibásodást akkor észlelte az Airbus, amikor az MSN6101 gyári számú prototípus április 30-án repülés közben állítólag madárral ütközött.
Az incidensről az Airbus nem volt hajlandó részleteket közölni, csupán annyit hangsúlyoztak, hogy az eset nem lesz hatással az A320neo idei forgalomba bocsátására, vagyis tartható lesz a bevezetési menetrend.
Az akkori nyilatkozatok szerint az Airbus felszállást addig nem hajt végre a géppel, amíg a hajtóművet teljesen ki nem cserélik, ezért a Pratt&Whitney új hajtóműveket küld Toulouse-nak.
Azok felszerelése előtt az Airbus kizárólag földi teszteket folytat.
A hibáról az Airbus csak rendkívül szűkszavú tájékoztatást adott és egyelőre nem közöltek részleteket arról sem, hogy
a berepülési programban bekövetkezett három hónapos kényszerpihenő mekkora csúszást eredményez a típus az első üzemeltetőnek, a Qatar Airways-nek eredetileg 2015. novemberére tervezett átadásában.
A sajtónak nem, de Al Baker-nek azért jelezte az Airbus a lehetséges csúszást
Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezére még a párizsi légi szalont megelőzően egy nyilatkozatában kijelentette, hogy az A320neo forgalomba bocsátásában késés várható, az információ forrásául az európai repülőgépgyártót jelölte meg. A késés az akkori információk szerint nem lesz jelentős, vagyis ebből következőleg még így is tartható lesz az idei év végi első átadás, de azt sem lehet kizárni, hogy esetleg a jövő évre csúszik az A320neo bevezetése.
Az első Pratt&Whitney hajtóművel szerelt prototípus 2014. szeptember 25-én szállt fel. Az idén május 19-én történt első CFM International LEAP-1A hajtóműves felszálláskor az Airbus azt közölte, hogy a berepülési program több, mint 400 repült óránál tart, amelyet a három prototípus mintegy 130 járattal gyűjtött össze. A CFM hajtóműves A320neo forgalomba bocsátását 2016 első félévére ígéri az Airbus.
A háromféle típusváltozatban kínált A320neo család 2015 májusáig bezárólag 72 ügyféltől összesen 3797 darab megrendelést szerzett. Az A319neo 49 darab, az A320neo 2937 darab és a leghosszabb törzsű A321neo változat 811 darab értékesítést nyert. Az indító Qatar Airwaysnek összesen 50 gépre van szerződése, 36 A320neo-ra és 14 A321neo-ra érvényesen.