Ismét hatalmas megrendelést adott le a FedEx a Boeing 767-300-as teherszállító változatára, így tovább biztosítja az 1981 óta gyártásban lévő 767-es család fennmaradását.
Új korszak a FedEx-nek, folytatás a Boeing 767-esnek
4 darab 767-300F-et rendel a FedEx Express
Amerika egyik legnagyobb teher és áruszállítási vállalata 50 darab Boeing 767F repülőgépre adott le megrendelést, további 50-re pedig opciós jogot szerzett, mindezt 8 milliárd dollár értékben – a Flightglobal értesülése szerint.
A FedEx Expressnek – mely csaknem 400 repülőgépet üzemeltet egyszerre – azonban szüksége is van az újabb gépek beszerzésére, hiszen a távoli jövőt a fiatalabb Boeing B757-esek, valamint az új gyártású Boeing B777-esek és Boeing B767-esek üzemeltetésével képzelik el.
Nem csoda, hogy hatalmas mennyiségeket rendelnek egy-egy adott repülőgéptípusból, hiszen az elkövetkezendő néhány évben 68 darab Airbus A300-as, továbbá 20 darab A310-es és több mint 100 darab folyamatosan kiöregedő Boeing 757-es kerül ki a flottából, a 49 darab McDonnell-Douglas MD-10-es és 56 darab McDonnell-Douglas MD-11-es forgalomból kivonása mellett.
A civil használatra gyártott 767-es repülőgépek gyártási kapacitását így teljes mértékben a FedEx kötöti le a közeljövőben. Az utasszállító változatok átadása 2014-ben véget ért, miután a kazah Air Astana légitársaság átvette az utolsó ilyen konfigurációjú repülőt.
A katonai célra gyártott 767-esek gyártása még csak most indul, hiszen az Amerikai Légierő (USAF) részére hamarosan megkezdődik a KC-46A Pegasus típusjelű légi-utántöltő/teherszállító repülőgépek sorozatgyártása, melyek a Boeing 767-200ER alapmodellből lettek kifejlesztve.
Fesztávolság: 47,5 m
Törzshossz: 55 m
Magasság: 16 m
Kabinszélesség: 4,7 m
Maximális hatósugár: 6025 km
Hasznos teher: 52.7 tonna
Maximális felszállósúly: 185 tonna
A FedEx számára nem ismeretlen a típus, ugyanis 2012-ben már egyszer – hasonlóan a mostanihoz – az amerikai logisztikai óriás mentette meg a 767-es programot, az akkor megrendelt gépek közül 18 darab pedig már szolgálatba állt, 38 pedig követi őket, közben az azeri Silk Way légitársaságtól 2, az ABSA Cargo-tól pedig további 4 gépet vásároltak meg és üzemeltek be használtan.
A repülőgépek érkezésük után folyamatosan bekapcsolódnak a FedEx több kontinenst összekapcsoló járathálózatába, így esetenként a vadonatúj 767-es gépekkel Európa különböző repülőterein is találkozhatunk majd.