A héten, kedden érkezett meg a Transaero Airlineshoz az első Airbus A321 típusú utasszállító repülőgép annak a lízingszerződésnek a keretében, amelyet a kínai ICBC-vel kötött az orosz légitársaság.
Új Airbus üzemeltető: átvette az első A321-esét az UTair
Az EI-VKO lajstromba vett gépet közvetlenül az Airbus gyártól, annak hamburgi üzemétől vette át a Transaero Airlines. Az Airbus A321-es forgalomba állításával a cél a költséghatékonysági és utaskényelmi szempontokat figyelembe vevő flottakorszerűsítés. Ennek jegyében a légitársaság többek közt az üzemanyag fogyasztásra jótékony hatást gyakorló sharklet szárnyvégekkel, a kabinbelsőt tekintve pedig energiatakarékos LED világítással rendelte a gépeket.
Összesen négyet, legalábbis az idei évre ennyi vadonatúj A321-es átvétele van tervben a Transaero Airlinesnál. Az A320-as típuscsalád leghosszabb törzsű változata az első középhatótávú Airbus a Transaero-flottában. A hagyományosan inkább Boeing üzemeltető Transaero flottatörténetében eddig egyetlen Airbus típus, az A310-es fordult meg korábban. Az A321-es valójában tehát egy új Airbus-korszak nyitányát is jelenti, amelynek a megrendelési és szándéknyilatkozati listákra tekintve széles folytatása lesz.
Az Aeroflot után Oroszország második legjelentősebb légitársaságaként is emlegetett Transaerónak 8-8 darab A320neo és A330ceo, 12 darab A330neo és nem utolsó sorban 4 darab A380-800-as van előjegyezve az Airbus gyártósorairól.
Az A321-eseket a légitársaság kétosztályos elrendezésben összesen 184 utas szállítására alkalmasan székezteti. A business osztályon nyolcan, a turistán százhetvenhatan foglalhatnak helyet. Utóbbin a beszállító a B/E Aerospace, amely új generációs, vékonyított háttámlájú üléseit telepíti a Transaero gépeire. A légitársaság minden üléshez elektromos csatlakozó aljzatot és USB-töltőt is rendelt.
Az Airbus A321-esek a Transaero közlése szerint a sűrű forgalmú középhatótávú járatokon, mint Párizs, Tel Aviv, Asztana, Novoszibirszk és Almati fognak közlekedni.