Teljes festésben, hajtóműveivel együtt gördítette ki a Finnair első A350-900-asát az Airbus a múlt héten. Ez ugyan késést jelent, mert eredetileg augusztusra volt tervezve az átadás, de ha minden jól megy szeptemberben már a finneké lehet a gép, amivel még az októberi üzemkezdet is tartható lesz.
Nagy a várakozás, a finn légitársaság lesz ugyanis az első Európában, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb generációs, nagyteljesítményű utasszállító típusát. A Finnair áprilisban meg is hirdette az első útvonalakat és egy szép, letisztult honlapot is létrehozott, amelyen az A350XWB kiemelkedő tulajdonságaival, korszerűségének részleteivel ismerkedhet a látogató.
Az információk között ott vannak a legfrissebb gyári fotók, a foglalható útvonalak és az üléstérkép is, amely szerint a gép fedélzetét három osztályon, összesen 297 utasnak férőhelyet biztosítva rendeztetik be.
Menetrendszerű járaton első alkalommal belföldön, október 5-én Helsinki – Rovaniemi között debütál a típus, legalábbis a tervek szerint. Ezután európai járatok következnek, amolyan bemelegítésként, hogy a hajózók is kellőképp összeszokhassanak a kompozit Airbus-szal.
Budapest nem tudott bekerülni az úti célok közé, így a ferihegyi A350-es premier minden bizonnyal más légitársasághoz fog kötődni.
A magyar fővároshoz legközelebb Bécsben (AY767/768) fog bemutatkozni a finnek A350-ese, október 14-én. A típusnak igazán való hosszú távú járaton pedig október 25-én Sanghajba repül elsőként.
Mindezek előtt azonban még hátra van a szűzrepülés, mert a kigördítés ugyan valóban megtörtént, de az Airbus berepülő pilótái még nem emelték magasba a gépet. A Finnair korábbi közlés alapján az idei évben négy A350-900-ast készül átvenni abból az összesen tizenkilencből, amelyre megrendelésük van. Az első OH-LWA, a második OH-LWB lajstromot fog kapni. A második, csaknem teljesen kész gép különlegessége, hogy az a finn légitársaság légiszövetsége, a oneworld festésmintáját, illetőleg emblémáját viseli.