Long-haul low-cost, vagyis diszkont modellben működő, hosszú távú járatokat kínáló légitársaság felállítását fontolgatja az Air France. A francia légitársaság egyik legújabb ötlete ez, amellyel veszteséges működésükön próbálnának javítani. Égető cél az interkontinentális járatok hatékonyságának növelése, az Air France mégis kivár, végleges döntés legkorábban jövőre várható.
A veszteségeket termelő Air France szándékáról az atwonline.com számolt be kiemelve, hogy a francia légitársaság „Perform 2020” névre keresztelt programja alapvetően azon van, hogy stabilizálja a légitársaság pénzügyi helyzetét és nyereséges üzemet teremtsen. A megvalósítás érdekében pedig legújabban felmerült egy alacsonyabb tarifarendszerben működő, hosszú távú járatokat kínáló légitársaság létrehozása is.
A hosszú távú járatoknak jelenleg csak az 50%-a nyereséges – ismerte el a légügyi szaklapnak a légitársaság egyik szóvivője, aki hozzátette, ezen mindenképp változtatni szeretnének, 2017-re 80%-ra hozva a nyereségesség szintjét, de ennek mikéntje azt illetően, hogy létrehoznak-e egy új légitársaságot még kérdéses.
Azért is, mert lehetséges, hogy sikerül más megoldást találni, tekintetbe véve, hogy az Air France flottája rövidesen megkapja azokat az új generációs szélestörzsű gépeket, amelyek korszerűségének egyik, ha nem legfontosabb tulajdonsága éppen a minden eddiginél költséghatékonyabb üzem. 2016 vége felé érkeznek az első Boeing 787-9-es Dreamlinerek, amelyek üzembe helyezését az Air France szeretné megvárni, mielőtt még elhamarkodottan belevágna egy long-haul low-cost leányvállalat felállításába. Mint a szóvivő elmondta, ezeknek a gépeknek a szolgálatba állítása kitűnő alkalom rá, hogy nullszaldóssá tegyék a hosszú távú járathálózatukat.
Mindenre azonban nem lehet gyógyír egy modernebb típus bevezetése, ezt az Air France-nak is tudnia kell. Ha viszont mégis elindulnának egy az eddigiektől eltérő, diszkont modellben az a munkaerő, a hajózószemélyzet számára is gyökeres változást hozna. Azok, akik átkerülnének a low-cost üzembe egészen más körülmények között találnák magukat, másfajta bérmodellhez és elvárásokhoz lesz szükségük igazodniuk, ami előre láthatóan kemény tárgyalásokat jelent a szakszervezetekkel.
Az Air France végső döntésének meghozatalát könnyítheti, hogy nemcsak saját mutatókból és prognózisokból, hanem külső impulzusokból is meríthet. Nagy európai riválisa, a Lufthansa már létrehozta saját low-cost légitársaságát, és a Eurowings rövidesen meg is kezdi a hosszú távú járatai repülését.