Megérkezett Toulouse-ba, az Airbus repülőgépgyár központjába az a Rolls-Royce Trent XWB-97 prototípus, amelyet egy A380-800-as „repülő próbapadra” felszerelve kezdik meg rövidesen az A350-1000XWB leendő hajtóművének tesztjeit.
A Trent XWB-97 lesz, amely a leendő legnagyobb A350-es, az 1000-es széria meghajtására szolgál, ezért ez a Rolls-Royce legnagyobb tolóerejű, 430 kN leadására képes Trent XWB hajtóműve.
Mint minden új hajtóművet a forgalomba bocsátás előtt szigorú teszteknek vetnek alá. Ezeket kezdetben speciális földi próbapadokon végzik, és miután minden elvárást megfelelően teljesített átadják a berepülési program számára, hogy éles körülmények között, a levegőben is próbára tegyék, miként viselkedik a különböző teszteken.
Ezt azonban még mindig nem az adott típuson végzik, amelyre majd az elindult sorozatgyártásban kerül a hajtómű, különösen ha egy vadonatúj gépről van szó, mint amilyen az A350-1000-es is, hanem egy különleges „repülő próbapadon”, általában egy négyhajtóműves gépen, amelyen az egyik saját hajtóművet lecserélve, annak helyére szerelik fel az új, vizsgáira váró fejlesztést.
Így lesz ez most a Trent XWB-97 esetében is, amelyet az Airbus gyár MSN1 A380-800-as prototípusára installálnak, akárcsak annak idején az A350-900-as Trent XWB-84 hajtóműveit.
Az Airbus egyelőre csak fotókkal számolt be róla, hogy megérkezett bázisukra az XWB-97. Részletesebb tájékoztatást minden bizonnyal akkor adnak majd, amikor már fel is szerelték az A380-asra, vagy akkor, amikor már túl is vannak az első sikeres felszálláson, amelyben tolóerejével már az XWB-97-es is közreműködött.
A Rolls-Royce jó egy éve, 2014 júliusában indította be először az XWB-97-es prototípusát. Azóta összesen 838 órát járatták, ebből 16 órát töltött a maximális felszálló teljesítményen. A gyáriak közlése szerint a tesztek eddig mindenben igazolták, jó munkát végeztek a fejlesztés során.
Az A350-900-asnál csaknem 7 méterrel hosszabb törzsű A350-1000-esből augusztusig bezárólag 169 darabot sikerült értékesíteni. A katalógus adatok szerint e típusváltozat 366 utas felvételére képes, hatótávolsága 14800 kilométer, maximális felszállósúlya 308 tonna. A leendő legnagyobb A350-es szűzfelszállását 2016-ra, forgalomba bocsátását pedig 2017-re tervezi az Airbus. A maga 351,9 millió dolláros listaárával az A350-1000-es az A380-800-as után a második legdrágább Airbus.