Maszkat és Salalah között fog első alkalommal utasokkal repülni az Oman Air októberben érkező első Boeing 787 Dreamlinere. A rendhagyó repülőjáratot követően a típus a hónap közepén áll menetrendszerű forgalomba, amitől kezdve európai és szaúd-arábiai járatokat fog teljesíteni – közölte mai cikkében a MuscatDaily.com hírportál.
Boeing 737-900ER rendelés az Oman Air-től
A lap exkluzív tudósítása szerint az Oman Air flottájába a jövő hónapban érkezik meg az első megrendelt Boeing 787-es. A cikk konkrét dátumot azonban csak a menetrendszerű üzemkezdetre vonatkozóan közöl, amely október 25-től van előjegyezve a légitársaságnál.
A valamikor október 25-e előtti, Salalahba közlekedő ünnepélyes első járatra magas rangú kormányzati tisztviselőket, vállalatvezetőket és a sajtó képviselőit hívja meg a légitársaság. A vendégek az út alkalmával mintegy másfél órán át élvezhetik majd az új generációs típus kényelmét.
Abdulrahaman al Busaidy, az Oman Air üzemeltetési igazgatója elmondta, a Dreamliner bemutató repülése nagy esemény lesz a légitársaság történetében, és rendkívül büszkék rá, hogy a típust flottájukba vehetik, mint ahogy örömmel néznek elébe annak is, hogy a forgalomba bocsátás előtt lehetőségük nyílik Omán népének megmutatni ezt a korszerű gépet.
A menetrendszerű járatokról az igazgató egyelőre csak annyit mondott, Európa és Szaúd-Arábia lesznek a 787-es elsődleges célpontjai. A konkrét útvonalak bejelentése tehát még hátra van, de korábbi, meg nem erősített menetrendi információk szerint Maszkatból Frankfurtba repül majd az omániak Dreamlinere október 25-én.
2018-ban válik teljessé a flotta
Az Oman Air 2011 novemberében, a dubaji légi szalonon jelentette be, hogy hat darab Boeing 787-8-asra kötött vásárlási szerződést az amerikai repülőgépgyárral, rögtön megnevezve az üzlet finanszírozó partnerét, a kuvaiti székhelyű ALAFCO lízingvállalat személyében. A MuscatDaily információi szerint a második 787-8-ast novemberben veszi át az Oman Air, míg a fennmaradó négy gépet 2016-2018 folyamán szállítja a Boeing.
A Boeing adatbázisa alapján az Oman Air a General Electric hajtómű opcióját választotta a 787-8-asaihoz, gépeik tehát GEnx-1B erőforrással lesznek szerelve, szemben a Rolls-Royce Trent 1000-es ajánlatával.
Hosszított törzsű Dreamliner is lesz
Mindeközben már is biztosra vehető, hogy az Oman Air a hosszított törzsű Dreamliner üzemeltetője is lesz, mivel a légitársaság, amelynek jelenlegi flottájában kizárólag Airbusok, A330-200/300-asok alkotják a szélestörzsű gépparkot augusztusban az Air Lease Corporation-nel (ALC) egy darab vadonatúj 787-9-esre kötött tartós bérleti szerződést.