Elkészült az első A321neo – erősítette meg az AIRportal.hu érdeklődésére az Airbus repülőgépgyár. Fotót ugyan nem voltak hajlandók közölni, de csak azért, mert a prototípust még nem házasították hajtóműveivel, és a gyáriak úgy találták, addig nem ildomos megmutatni a jövendő legújabb generációs A321-est. Mi azért megtesszük.
Sokat hallottunk már az A320neo-ról: tudjuk, hogy a múlt hét óta immáron négy géppel folyik a berepülő programja, és azt is, hogy kisebb késedelem keletkezik a forgalomba bocsátásában, de ha minden jól megy idén év végéig még így is megvalósulhat az első átadás.
Kevesebb azonban a hír a bevezetési sorrendben utána következő hosszított törzsű változat, az A321neo programjáról. A szerződésekben egyre jobban szereplő, immáron összesen 976 darabos megrendeléssel rendelkező típussal kapcsolatban pedig vannak fejlemények bőven.
Az Airbus ma történt megkeresésre válaszolva közölte, hogy az A321neo prototípusa lényegében elkészült, Hamburgban szerelték össze. Ahogy mondani szokás, szerkezetkész, már csak hajtóműveit kell hogy megkapja, amire még az idei utolsó negyedévben sor is kerül, és azután nem sokkal kezdődhet a típusengedélyek megszerzéséhez szükséges berepülő program.
A tájékoztatás szerint az A320neo család kétféle hajtómű opciója közül ─ akárcsak tavaly szeptemberben az A320neo ─ az A321neo is a Pratt&Whitney féle PW1100G reduktoros erőforrással fog elsőként a levegőbe emelkedni. Az indító légitársaság kilétét firtató kérdésre az Airbus nem kívánt válaszolni, mondván annak később érkezik el az ideje, de a tervezett átadási dátumra igen, amely szerint az első A321neo valamikor 2016 utolsó negyedévében állhat forgalomba.
A prototípust ábrázoló fénykép iránti igényt jelezve a gyáriak azt reagálták, egyelőre nincsenek sajtónyilvános képeik, mert a hajtóművek felszerelése még hátra van, amiből következőleg az Airbus nagyon szívén viseli az A321neo imázsát. Manapság viszont aligha lehet elrejteni bármit is a legelhivatottabb repülőgépfotósok elől, ezért több fénykép is fellelhető az interneten a gépről. Ezek egyikének tanúsága alapján a gép nemcsak hogy késznek látszik, hanem német D-AVXA lajstromba helyezve teljes gyári festésben várja hajtóműveit.