Jól mennek és komoly perspektívát is látnak a hosszú távú járatokban, ezért újabb gépbeszerzést jelentett be a Norwegian. A low-cost modellben működő, ugyanakkor igényes szolgáltatásairól ismert légitársaság 5 milliárd dollár értékben rendelt Boeing 787-9-eseket, 19 gépre végleges, további tízre pedig opciós kötés formájában, amely minden eddigi közül a legnagyobb egyösszegű, európai vevő által aláírt szerződés a típusra.
A Norwegian ezzel a döntésével lényegében nem kisebbre vállalkozik, mint hogy öt éven belül csaknem megötszörözi a most rendelkezésre álló Dreamliner flottáját. A légitársaság long-haul divíziójának jelenleg nyolc darab 787-8-as, a típuscsalád alapváltozata működik a hosszú távú járatokat teljesítő hálózatában. Ehhez fog csatlakozni az a 11 darab 787-9-es, amelyre már korábban rendelést formált a vállalat, és a most bejelentett 19 géppel együtt már összesen 38 darabos, az évtized végéig felálló Dreamliner flottáról lehet beszélni.
A Norwegian eredetileg szerényen, mindössze két géppel tervezett a Dreamliner nagyobb teljesítményű típusváltozatával, amikor 2013 végén, a hosszú távú járatüzemeltetés elindításának évében az amerikai MG Aviation lízingcéggel kötött tartós bérleti szerződést 2016 első negyedévére érvényes szállítási kezdettel. Aztán sorra jöttek az újabb rendelések, köztük az ILFC-vel is kapcsolatba lépve, így állt meg az igény 11 gépben. Egészen a mai napig, amikor a légitársaság és az amerikai repülőgépgyár egyszerre jelentették be, még 19 787-9-esre biztos a szükséglet.
Az alaptípusnál 6 méterrel hosszabb törzsű, ezért 20%-kal nagyobb utaskapacitású 787-9-es nemcsak, hogy több utas szállítására képes, hanem hatótávja (+550 km) is nagyobb, amivel az üzemeltetők még távolabb eső úti célokat is választhatnak útvonalhálózatuk kialakítása során.
Abból kifolyólag, hogy a típus rövidesen megjelenik a gépparkban a Norwegian a választott kabinkonfigurációt is közölte, amely jellemzően a diszkont modellre igen sűrű lesz. A norvég 787-9-esek összesen 344 utasnak biztosítanak férőhelyet. Tekintettel azonban a hosszú távú, több órás repülésekre kétféle komfortosztály közül lehet választani; 35 prémium turista és 309 turista ülés lesz telepítve a gépekre. Ez a konfiguráció a saját 787-8-asokéhoz képest 53 utassal tud többet felvenni.
A legújabban megrendelt 787-9-esek szállításai a Norwegiantől kapott tájékoztatás szerint 2017-ben veszik kezdetüket. A gépek tulajdonosa papírforma szerint a Norwegian saját lízingvállalata, az Arctic Aviation Assets Limited (AAA) lesz. A hajtómű választásról nem esett szó, de alapul véve az előző rendelésekhez társított Rolls-Royce Trent voksot, aligha várható ettől eltérés az újabb 19 gépre vonatkozólag.
Bjorn Kjos, a légitársaság vezérigazgatója a beszerzésről szólva úgy nyilatkozott, két éves hosszú távú működésük mérlegét megvonva egyértelmű igényt tapasztalnak a kedvező árú járatkínálatuk iránt Európa és az Egyesült Államok, illetőleg Európa és Ázsia (Távol-Kelet) között. A vállalatvezető ezt azzal is igyekezett alátámasztani, hogy járataik telítettsége immáron elérte a 90% feletti szintet.
A hálózatról és annak jövőbeli terveiről szólva, a Norwegian jelenleg az egyetlen légitársaság, amely az Egyesült Királyságból a London-Gatwick reptéri bázisáról low-cost járatot üzemeltet az Amerikai Egyesült Államokba, ahová rendszeresen Dreamlinerek repülnek New York, Los Angeles és Fort Lauderdale légikikötőibe. 2016 májusában nyílik a bostoni járat, és rá egy hónapra 787-es összeköttetést teremtenek a Karib-térséggel is, Puerto Ricóba.