Az amerikai FAA és az európai EASA légügyi hatóságok egyszerre adták ki az Airbus A320neo CFM LEAP-1A típusú hajtóművének típusengedélyét. A LEAP-1A hajtómű időrendben a másodikként típusengedélyt szerző hajtómű opció az Airbus új generációs hajtóművekkel ellátott A320neo gépcsaládjához a Pratt & Whittney PW1100G hajtóműve mellett. A CFM gyártja majd a rivális gyártó, az amerikai Boeing 737 MAX hajtóművét is, LEAP-1B típusjellel.
A CFM LEAP hajtóműve számos olyan új technológiát alkalmaz, a tervezési, gyártási és tesztelési folyamat során a CFM a kezdetektől fogva szorosan együtt dolgozott mindkét hatósággal. A típusengedély együttes kiadása kiemelkedő eredmény, hiszen általánosságban a típusengedélyeket az egyik meghatározó hatóság adja ki, majd a többi ország hatósága a már megkapott bizonyítvány alapján adja ki a saját típusengedélyét.
A LEAP-1A hajtómű 2015. május 19-én emelkedett először a levegőbe egy Airbus A320neo tesztrepülőgépre felszerelve, a második ezzel a hajtóművel ellátott repülőgép pedig szeptemberben emelkedett a levegőbe. A két gép összesen 360 órát repült a tesztelési program során végrehajtott 140 repülés alatt. Természetesen ezt megelőzően a hajtóműveket Boeing 747-es tesztrepülőgépeken mintegy 700 órát tesztelték.
Rendkívül megbízható és takarékos
A LEAP-1A hajtóművek rendkívül jól teljesítettek a tesztelési program során és rendkívüli megbízhatóságról tettek tanúbizonyságot – emelte ki a CFM lapunkhoz eljuttatott közleménye.
A LEAP-1A hajtóművek két számjegyű javulást mutatnak százalékosan a jelenlegi CFM hajtóművekhez képest az üzemanyag-fogyasztás és a káros anyag kibocsátás területén és lényegesen halkabban üzemelnek a jelenleg használt repülőgép hajtóműveknél.
A LEAP-1A hajtóműveket a jelenleg érvényes A320neo megrendelések – ahol már ismert a hajtóműválasztás – 53%-ánál választották a vevők, ez összesen 1327 darab repülőgépet jelent.
A CFM-nel a LEAP hajtóművek három változatára összesen 9660 darabra szóló megrendelése van. Az A320neo család (LEAP-1A) és a Boeing 737MAX (LEAP-1B) mellett ugyanis a kínai Comac C919-es repülőgépet is a CFM új generációs hajtóműveivel szállítják majd (LEAP-1C).