Nemcsak a régió multimodális közlekedési csomópontjává, de logisztikai szolgáltató központtá és iparterületté is válik a sármelléki repülőtér környéke, ha végrehajtják a most előirányzott fejlesztéseket – mondta el Manninger Jenő fejlesztési biztos a Magyar Idők című napilapnak.
Kormányhatározatban nevesítették a Hévíz Balaton Airport, valamint a kialakítandó sármellék-zalavári iparterület fejlesztését, de a megjelölt ötmilliárdos összeg csupán keret, amit fejlesztési pályázatok elnyerésével lehet felhasználni – mondta lapunk kérdésére Manninger Jenő országgyűlési képviselő, zalai fejlesztési biztos.
A pénz forrása a költségvetés, mert ilyen programokra nem lehet uniós pénzt lehívni. A fejlesztés rövid távú célja, hogy fejlődjön a személyszállítás, valamint a légi áruszállítás.
A távolabbi célok között szerepel, hogy a balatoni forgalom mellett a régió nagyvárosainak és ipari üzemeinek logisztikai szolgáltatójává váljon Sármellék. Tágabb értelemben egész Nyugat-Magyarország nemzetközi légikikötőjeként tekinthetünk rá.
Manninger Jenő elmondta, a közeli tervekben nem szerepel a meglévő út fejlesztése, de ha a reptéren évente több mint 300 ezer utas fordul meg, indokolttá válik annak magasabb szintű bekapcsolása az M7-es autópályába.
Most a Balatonszentgyörgy–Keszthely–Hévíz elkerülő közötti kapcsolat fejlesztése van soron. Meghosszabbítják a futópályát, fejlesztik a repülést segítő technikákat, hó- és jégmentesítő berendezéseket szereznek be, bővítik a hangárokat és az utasterminált – sorolta Papp Gábor a szükséges tennivalókat.
A polgármester elmondta, hogy a repteret körülvevő külső területeken is jelentős munkák szükségesek. El kell bontani az egykori szovjet laktanya épületeit, és közművesíteni kell. A talaj kármentesítését már elvégezték, és ha rendbe hozzák a területet, akkor 200 hektár ipari park jöhet létre, amelynek közúti, vasúti és légi kapcsolata is lesz. Ez kiválóan alkalmas lehet logisztikai szolgáltatók megtelepedésére – írja a Magyar Idők.