Január 7-én 6 darab Boeing 777-300ER típusú gép rendeléséről írt alá nyilatkozatot a gyárral Kína nemzeti légitársasága, az Air China.
A listaárakat számítva az üzlet több mint 2 milliárd dolláros bevételt jelent az amerikai gyártó számára, tovább növelve ezzel a Boeing 777-es kiemelkedését a maga kategóriájában. Az Air China számára egyáltalán nem ismeretlen a típus, hiszen 10 darab B777-200-as mellett további 20 darab B777-300ER üzemel a flottában.
A most megrendelt repülőgépek a korábbiakhoz hasonló belső elrendezésben kerülnek leszállításra, tehát 8 First, 42 Business és 261 Economy osztályú ülés várja majd a fedélzeten az utasokat. Ráadásul a First és Business osztályú a székek teljesen vízszintesre dönthetőek a még nagyobb kényelem érdekében.
Ihssane Mounir, a Boeing Északkelet-Ázsiáért felelős értékesítési osztályának alelnöke elárulta, a Boeing 777-300ER bizonyította ügyfeleiknek, köztük az Air China-val, hogy a típus képes vezető szerepet vállalni a hosszútávú járatok üzemeltetésében. Továbbá megjegyezte, hogy a most megkötött üzlet újabb mérföldkő a kínai fuvarozóval ápolt hosszútávú kapcsolatban.
Ez az állítás mindenképp igaznak bizonyult az évek során, hiszen az Air China 176 darab Boeing gyártmányú repülőgépet üzemeltet, ezek nagy része, 21 darab B737-700-as és 115 darab Boeing 737-800-as a rövid- és közepes távolságú járatok teljesítéséért felelős, a fennmaradó 7 Boeing 747-8i, 2 darab Boeing 747-400-as és a már említett nagy teljesítményű Boeing 777-es géppark elsősorban az Európa és az USA felé közlekedő útvonalakon üzemel.
Érdekesség, hogy az Air China flottájában is megtalálható egy, a légitársaság festésével rendelkező és polgári lajstrommal repülő kormánygép, ami jelen esetben egy Boeing 747-400-ast jelent.
Ha ez nem lenne elég, a jövőben 7 darab Boeing 787-9-es Dreamliner is szolgálatba áll az Air China-nál, az elsők között bevezetve ezzel a típust a kínai piacon.