Hosszútávú járatait fejlesztené az Air France, hogy kihúzza magát a gazdaságilag stagnáló állapotból, de a folyamatban a diszkont leányvállalat, a Transavia France egyre növekvő népszerűségére is számítanak.
Fréderic Gagey, a légicég vezérigazgatója az Air France honlapján közöltek szerint azt mondta, 2017-ben lehetnek ismét rentábilisek, ehhez a korábban meghirdetett Perform 2020 költségcsökkentő program, illetve a mostani, 2017 és 2020 közötti járatfejlesztési terveket tartalmazó akcióterv is hozzájárul.
A bemutatott tervek szerint évente 2-3 százalékkal növelik a hosszútávú hálózatot, ehhez hét új gép érkezik a flottába, egy vagy két új járatot indíthatnak, a kapacitásokat mintegy 10 százalékkal emelik. Emellett a Transavia France bővítésére is támaszkodnak, a cég 2020-ig a mostani duplájára, 40-re bővítheti flottája méretét.
Az Air France az új tervek bejelentésével párhuzamosan egyeztetést kezdeményezett a pilóták és légiutas-kísérők szakszervezeteivel. A közlemény nem részletezi, de várhatóan az eddig is nagy felháborodást, sőt, egy HR-es fizikai inzultálását is okozó leépítések és illetménycsökkentések miatt akar a vezetés az érdekképviseletekkel egyeztetni.