Az A330neo esetében a felszállási és emelkedési paramétereken, az A350-900-asnál pedig a Rolls-Royce Trent XWB hajtóművek üzemanyag-fogyasztásán javítottak.

Elsőként a német Condor Airbus A330-900neo repülőgépe áll forgalomba azokkal a módosításokkal, amelyeket az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a napokban hagyott jóvá.

Az Airbus „Step-4” néven, opcionálisan kérhető kiegészítő csomagja a felszállás és a kezdeti emelkedés szakaszában javítja az A330neók alacsony sebesség melletti teljesítményét, a felhajtóerő további maximalizálását és a légellenállás csökkentését lehetővé tevő három új funkcióval.

Fotó: AIRportal.hu

A gyártó fejlesztése új fékszárny-beállításokkal javítja a pilóták által használható felszállási konfigurációkat (Enhanced Take Off Configurations, ETOC), a futóművek gyorsabb becsukását teszi lehetővé. Egy esetleges felszállás közbeni hajtóműhiba esetén pedig az elemelkedés után közvetlenül a futóműajtók automatikus nyitásával szintén a gyorsabb futómű-behúzást segíti.

Mindezeknek köszönhetően a továbbfejlesztett repülőgépek nagyobb maximális felszállótömeggel üzemelhetnek, amelynek köszönhetően főként a rövid futópályával rendelkező repülőtereken akár hat tonnával több hasznos terhet vagy a hatótávot növelő üzemanyagot vehetnek a fedélzetükre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kapcsolódó hír, hogy  a Flightglobal beszámolója szerint az EASA szintén a minap hagyta jóvá a továbbfejlesztett Rolls-Royce Trent XWB „Enhanced Performance” hajtóművekkel (XWB-84 EP, valamint ennek csökkentett teljesítményű XWB-75 EP és XWB-79 EP változataival) felszerelt A350-900-asok forgalomba állítását.

A továbbfejlesztett hajtóművet – mint megírtuk – tavaly decemberben tanúsította az európai hatóság.

A Trent XWB-84 EP a nagyobb befogadóképességű A350-1000-eshez gyártott, nagyobb teljesítményű Trent XWB-97-es hajtóműtől örökölt meg technológiákat, illetve a gyártó a kutatás-fejlesztési programjából is felhasznált újításokat.

A közlés szerint az új hajtóművekkel felszerelt repülőgépek üzemanyag-fogyasztása 1 százalékkal kevesebb.

Az amerikai FAA engedélye a közeljövőben várható.