Légitársaságokkal és lízingbe adókkal is tárgyal a Boeing a 757-es pótlására, mivel az Airbus már bejelentett egy olyan A321 variánst, amely képes lefedni a 757-es gyártásának leállításával keletkezett űrt.
Az amerikai cég ezt nyilván nem akarja hagyni, ezért a tárgyalások fő kezdeményezőjével, a Delta Air Lines-szal, valamint a magyar származású Steven F. Udvar-Hazy-val tárgyalóasztalhoz ültek, hogy együtt alakítsák ki a jövőbeni gép alapvető tulajdonságait.
John Wojick, a Boeing kereskedelmi géptípusainak értékesítéséért felelős vezető a Bloomberg szerint azt mondta, a visszajelzések szerint egy 737 MAX 9-esnél méreteiben és hatótávolságában is nagyobb gépre mutatkozik igény. Erre viszont az Airbus már megadta a választ egy 4 ezer tengeri mérföldes hatótávolságú A321-essel.
A Boeing a 777-es új generációs változatának debütálásáig azonban nem akar és nem is képes teljesen új típus fejlesztésébe belefogni, így inkább a 737 MAX egy még nagyobb verziójában gondolkodnak.
A 737 MAX megnövelésével a Boeing létre tudna hozni egy egyfolyosós, de 240 utas szállítására képes repülőgépet, amely lefedné a jelenlegi legnagyobb 737-es és a legkisebb 787-es közti piaci igényeket, azonban ehhez az amerikai gyártónak újra kellene tervezni a 737 MAX szárnyait.
A megnövelt 737 MAX a hosszabb törzs és a mostani MAX-énál is nagyobb átmérőjű hajtóművek miatt hosszabb futószárakat is kellene kapjon, mely további strukturális változtatási igényeket vonhat maga után.
A toulouse-iak felmérése szerint 470 darab 757-est cserélhetnek le és további 500, hasonló kategóriás gépre lehet szükség. John Wojick az ATW online tudósítása szerint korábban a dubaji légi szalonon azt mondta, ha sikerül 4500 és 5000 tengeri mérföld közötti hatótávolságot és 220-280 székes konfigurációt tervezni, akkor nagy siker lehet a típus, akár kétezret is eladhatnak belőle.