Pilótahiány és a hitelezőkkel folytatott eredménytelen tárgyalások miatt csődvédelmet kért az amerikai Republic Airways, hogy normál üzemmenet mellett tudja átalakítani a cégstruktúrát. A cég 80 darabos Bombardier CS300-as rendelése is veszélybe kerülhet.
Bryan Bedford, a cég vezérigazgatója az ATW Online-nak azt mondta, a folyamatos pilótahiány miatt nem tudtak elegendő számú járatot indítani, ezért az utóbbi néhány negyedévben folyamatosan csökkent a cég árbevétele.
Az American Airlines-nak, a Unitednek és a Deltának is dolgozó, elsősorban regionális járatokat üzemeltető cég a Chapter 11 által biztosított csődvédelembe menekült, így képes lehet az üzemmenet megtartása mellett a társaság struktúrájának átalakítására. A vezérigazgató közölte továbbá, hogy minden anyagi erőforrás rendelkezésre áll ahhoz, hogy végrehajtsák az átalakításokat.
Ezeknek akár áldozatul eshet a cég 2010-ben leadott, 40+40 darbos Bombardier CS300-as rendelése is, mivel a cég költségeinek csökkentéseként a Bombardier Q400-asokat kivonhatják a flottából és csak az Embraerek maradnának.
A lemondott járatok miatt a Delta be is perelte a légitársaságot, ezt a Republic Airways részben elismerte azzal a kommentárral, hogy tárgyalásos úton próbálják elérni, hogy kevesebb járatot kelljen üzemeltetniük.
Korábban Bedford kritizálta a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) azon határozatát, amely kimondja, hogy 1500 repült órával kell rendelkeznie minden pilótának, mielőtt kereskedelmi járatokat repülhetnének. Szerinte ugyanis ez a passzus vezetett oda, hogy jelentős pilótahiány lépett fel légitársaságánál.