Ezen a héten kezdte meg az útvonal-tesztelési programját a Bombardier új generációs regionális jet típusa, a CS100-as. A tesztrepülőgép a típus indító légitársasága, a Swiss eljárásainak megfelelően, zürich-i bázissal járja majd be a svájci légicég útvonalhálózatának több célállomását a következő egy hónapban. A CS100-as tesztrepülőgép Budapestre is ellátogatott a route-proving program keretében.
A C-FFCO lajstromjelű, a Bombardier gyár festését viselő CS100 repülőgép március 10-én délelőtt érkezett Budapestre. Ilyen típus még sohasem járt Magyarországon, hiszen még tartanak a CS100-as üzemeltetési próbái, a típus végleges amerikai- és európai légialkalmassági engedélyeit is csak a következő hetekben adják ki. A 60 tonna maximális felszálló tömegű gép 108 vagy 120 utast vehet majd a fedélzetére és legnagyobb hatótávolsága eléri az 5000 kilométert.
Az új kanadai gép, amelynek kifejlesztése több, mint egy évtizedig tartott, a brazil Embraerrel együtt komoly versenytárs lesz a 100-150 személyes repülőgépek kategóriájában az amerikai Boeing és az európai Airbus számára. Különösen, ha a gyakorlatban is beigazolódik az ígért 10 %-os üzemanyag megtakarítás hasonló méretű Boeingokkal és Airbusokkal szemben. Ehhez új hajtóműveket fejlesztett az amerikai Pratt&Whitney cég, a PW1500G-szériát, amely takarékosabb és lényegesen csendesebb a most piacon lévő hajtóműveknél.
A CS100-as teljesen digitális vezérlésű repülőgép, a kabinban öt, hatalmas színes képernyőről vezérlik a pilóták a gép működését, a hagyományos szarvkormánynak sincs nyoma a kabinban, helyette ún. sidestickkel (számítógépes joystickhez hasonló eszközzel) vezetik a gépet. A CS100-as fedélzetén 3+2-es, aszimmetrikus üléselrendezésnek köszönhetően az utasok 80 %-a számára kényelmesebb ablak melletti vagy folyosó melletti ülések állnak rendelkezésre. A felső tárolókban pedig utasonként egy, kifejezetten nagyméretű kézipoggyász helyezhető el.