Az Airbus és a Boeing előrejelzése szerint közel háromszorosára bővülhet a latin-amerikai légitársaságok flottája 2034-ig, az Embraer mintegy 400 új regionális gépre lát igényt ezen a piacon.
Az Airbus és a Boeing közül előbbi kicsit óvatosabb becslésekbe bocsátkozott. A cég közleménye szerint 2540 új utas- és teherszállító kereskedelmi géptípusra lesz szüksége a térség országainak, hogy ki tudják szolgálni a folyamatosan bővülő, évi 4,7 százalékos rátával bővülő igényt. Az új gépek jelentős része, mintegy kétezer keskenytörzsű, a fennmaradó 500 pedig szélestörzsű lehet, ezek összértéke Toulouse szerint 330 milliárd dollár. Ezzel a flotta mérete több, mint kétszeresére, 3 ezerre nő a következő húsz évben. Jelenleg a térség gépeinek 53 százalékát adják az Airbus gépek.
A Boeing ennél merészebb számokat közölt, szerintük 3 ezer új gép kell majd a térségbe, háromszor annyi, mint amennyi most repül. Everett 350 milliárd dolláros üzletet lát a flottabővítésben.
A cég megjegyezte, hogy a bővülés hátterében a világ átlagánál gyorsabban bővülő dél-amerikai gazdaság áll, ez pedig felhajtja a keresletet a repülés iránt. A Boeing szerint 2500 keskenytörzsű gép kerülhet ebbe a régióba.
Az Embraer a saját piacán mintegy 430 darab 70-130 székes regionális gépre lát keresletet a következő húsz évben, ez a világ teljes regionális gépigényének 11 százalékát jelenti a 2015 és 2020 közötti időszakban. A brazil gyártó szerint ezzel a térségben szolgálatban lévő regionális gépek flottája 310-ről 740-re bővül majd. Ennek hátterében az Embraer is az átlagon felüli gazdasági növekedést , illetve a középosztály megerősödését,. az erősödő urbanizációt látja. A brazilok nem közölték, hogy a 400 új gép mekkora értéket képviselhet.