A Holland Királyi Légitársaság ma útjára indította a bioüzemanyaggal működő, 80 járatból álló sorozatát. A járatokat Embraer 190-es típusú repülőgépekkel üzemelteti majd a társaság. A KLM a járatsorozatot a fenntarthatósági szempontok mellet hatékonysági mérések elvégzésének céljából vezeti be.
A bioüzemanyaggal működő járatok az oslói Avinor repülőtérről indulnak, amely az első reptér, ahol csővezetéken keresztül áramlik a bioüzemanyag. A vezeték mellett kamionokkal is szállítják az üzemanyagot a KLM Cityhopper által üzemeltetett járatokhoz. Ez azért szükséges, hogy a vállalat mérni tudja a bioüzemanyag hatékonyságát a kerozinéhoz képest az Embraer járatokon.
A járatsorozatra 100%-os, RSB (Roundtabne on Sustainable Biomaterials) által hitelesített camelina olajat használnak, amely megfelel az EU RED előírásoknak. Az üzemanyagot az ITAKA (Initiative Towards SustAinable Kerosene for Aviation) projekt keretein belül készítik az Air BP és a SkyNRG közreműködéséve. Az ITAKA-t a légiközlekedési és üzemanyag szektor vezető vállalatai hozták létre. Közösen dolgoznak fenntartható bioüzemanyag létrehozásán és tesztelésén a légiközlekedés iparágában. A cél eléréséhez az Európai Bizottság nyújt anyagi támogatást.
A bioüzemanyaggal működő járatokat részben a KLM Corporate BioFuel Program partnerei finanszírozzák: ABN AMRO, Accenture, CBRE Global Investors, FMO, FrieslandCampina, City of Amsterdam, Heineken, Loyens & Loeff, PGGM, Perfetti Van Melle és a Schiphol Group.
A KLM célja a CO2 kibocsájtás 20%-os csökkentése 2020-ig (a 2011-es szinthez képest). Ennek érdekében a vállalat folyamatos fejlesztéseket végez: flottaújítás, bioüzemanyag használata és a repülési hatékonyság növelése. Az Embraer 175-ös típusú repülőgépek bevezetése a flottába is a CO2 kibocsájtás csökkenését szolgálja. Ez a típus jelentősen üzemanyag-hatékony a többi Fokker 70-es gépekhez viszonyítva, így környezetkímélőbb is. 18%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, ami 18%-kal kevesebb kibocsájtást is eredményez.