Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója bizadalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a Pratt and Whitney szakemberei megoldást találnak az A320neo hajtóműproblémáinak nagyobb részére.

A Flighglobal információi szerint erről a vezérigazgató a hajtóműgyártó szakembereivel történt egyeztetés után beszélt. Hozzátette ugyanakkor, hogy továbbra sem áll el azon fenyegetésétől, hogy CFM Leap-1A hajtóműveket rendel a Pratt helyett, ha nem oldják meg időben a gondokat.

Al Baker azt mondta, biztosították arról, hogy a problémák nagyobb részét a félév végéig, a többit pedig év végéig megoldják.

A Qatar Airways tavaly decemberben indító légitársasága lett volna az Airbus A320neónak, de kiderült, hogy a hajtóműveket indítás után három percig „alapjáraton” kell üzemeltetni, még gurulni sem szabad velük. Emiatt akkor Akbar Al Baker visszalépett az üzlettől, és a Lufthansa állította forgalomba az első példányt, igaz csak január végén.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Qatar Airways | © AIRportal.hu

Fotó: Qatar Airways


Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója március közepén azt mondta, addig nem veszik át második neójukat, amíg a Pratt nem javítja meg a hajtóműveit. Pár héttel később ennek ellenére átvették és forgalomba is állították a második gépet is, de csak belföldi utakon. Ezért cserébe a Lufthansa kompenzációt kap az Airbustól.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!