Év végére tervezi a kínai Comac, hogy teljesíti szűzfelszállását az Airbus és a Boeing keskenytörzsű gépeinek ellenfele, a C919-es, de szakértők szkeptikusak a dátummal kapcsolatban.
Az Air Transport World értesülései szerint ha év végére nem is jön össze a szűzrepülés, és azzal együtt a berepülési program elindítása, akkor 2017 első heteiben felszállhat a Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) C919-ese.
A lapnak ugyanakkor egy belsős informátor azt mondta, nagyon nagy nehézségek árán sikerülhet csak a cégnek betartani az újabb határidőt, bár azt nem részletezte, hogy milyen problémákat kell leküzdenie még a gyártónak.
Az első prototípust tavaly októberben, azaz közel egy éve gurították ki Sanghajban a gyártócsarnokból, már akkor is azt tervezték, hogy 2016-ban a gép teljesíti szűzfelszállását, amelyet egy hároméves berepülési program követ, mielőtt forgalomba állna a Chengu Airlines-nál 2020-ban.
A típusnak az első tervek szerint már két éve, 2014-ben fel kellett volna szállnia. Több szakértő már korábban is kifejtette azon véleményét, hogy az erős beszállítói függés miatt a gép nem lehet versenyképes az Airbus és a Boeing keskenytörzsű típusaival szemben. A C919-est a Safran és a GE közös vállalakozása, a CFM International látja majd el hajtóművekkel, a megállapodás szerint a LEAP-1C variáns hajtja majd a kínai típust.
A C919-esből eddig 517 darabot adtak el, ennek jelentős részét kínai légitársaságok rendelték meg, de az amerikai General Electric lízingcége, a GECAS is rendelt 20 darabot, tíz darab pedig a thaiföldi City Airlines-hoz kerül majd.