Az orosz közlekedési miniszter utasítást kapott, hogy vizsgálja meg az Aeroflot leányvállalata, a Rossiya eladásának lehetőségeit – írta a Vedomosztyi gazdasági napilap.
A ch-aviation szaklapon is olvasható cikk szerint bár hivatalos álláspont, vagy indokolás eddig nem látott napvilágot, spekulációk már születtek. Egyesek az Aeroflot belföldi dominanciájának erősítése, és a Rossiya anyagi helyzete állhat a háttérben.
Az Aeroflot a légitársaságot még 2014 márciusában vette át a Rostec állami társaságtól, és a belföldi, valamint nemzetközi turisztikai utaztatásokat intézték vele szentpétervári és vnukovói székhellyel. Jevgenyi Jelin gazdasági miniszterhelyettes akkor a szentpétervári légi kapcsolatos erősítését fontos feladatnak nevezte, ezért is erősítették meg a Rossiyát Pulkovón.
Idén az első hónapokban aztán az Aeroflot összevonta három leányvállalatát: a Donavia, a Rossiya és az Orenair is Rossiya brand alatt repül. Ezzel az Aeroflot-csoportban a korábbi négy helyett már csak két brand van, ezzel reagált a légitársasági csoport a piaci környezet változásaira.
Mivel nyilvános cégbeszámoló nem áll rendelkezésre, ezért csak értesülésekre hagyatkozva írhatunk arról, hogy az Aeroflotnak nem sikerült sem nyereségessé, sem eredményessé tennie a Rossiyát, mivel a légitársaság folyamatosan veszteségeket termel, és
nem sikerült utasforgalom szempontjából megelőznie legnagyobb riválisát, az S7 Airlines-t, amely a második legnagyobb légitársaság az Aeroflot után.
A Rossiya idén áprilisban jelentős változásokon ment keresztül, már ami a külcsínt illeti: új festést mutattak be az első Boeing 747-esük flottába érkezése alkalmából. Azóta másik öt érkezett meg a légicéghez, ezek korábban a szintén orosz, tavaly októberben becsődölt Transaero gépei voltak.