Cserét írt elő az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) tizenöt Rolls Royce Trent 1000 hajtóműre egyes alkatrészek idő előtti korróziója miatt.

A Reuters híre szerint azért rendelték el a cserét, mert több olyan gép is van, ahol mindkét hajtómű érintett a korai alkatrészkopásban, és ezzel szeretnék megelőzni azt, hogy mindkét hajtómű leálljon.

A Rolls Royce tájékoztatása szerint 4-500 Trent 1000-es hajtóművet érint a meghibásodás, ezekben a hajtóművekben egyes alkatrészek a tervezettél korábban kopnak el. Ezeket a hajtóműveket kizárólag a Boeing 787 Dreamlinerekbe szerelték be.

A Rolls Royce a hírügynökségnek úgy reagált, hogy az EASA ajánlását a termék fejlesztés programjába illő lépésnek tekintik.

Forrás: Rolls Royce

Korábban számos légitársaság, így az Air New Zealand, a British Airways, a Virgin Atlantic és az ANA is problémákat észlelt a Trent 1000-es hajtóműveknél: a közbenső turbinafokozatban idő előtti korrózió miatt repedések keletkezhetnek. A meghibásodás miatt a hajtóműveket át kellett vizsgálni és szükség szerinti javítani, emiatt több járatot töröltek, vagy jelentős késéssel tudtak csak elindítani.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A British Airways, az ANA, az Air New Zealand és a Scoot már jelezte, hogy őket nem érinti az EASA által most kiadott direktíva.

Az első Boeing Dreamliner, amely a Trent 1000-es hajtóművel volt szerelve 2011-ben állt forgalomba. Ezen hajtómű továbbfejlesztett verziója a TEN, amelynek tesztelésekor a Boeing idén augusztusban egy Dreamliner sziluettjét rajzolta az Egyesült Államok légterében a radarernyőkre.

A TEN (Thrust, Efficiency and New technology) hajtóműverzió az ezresnél némileg erősebb, nagyobb tolóerőt biztosít úgy, hogy fogyasztása alacsonyabb, zajkibocsátása pedig jóval alacsonyabb, mint a korábbi hajtóműveknek, mindez az új közepes nyomású kompresszornak köszönhetően.