Címlap Címkék EASA – Európai Repülésbiztonsági Ügynökség

Címke: EASA – Európai Repülésbiztonsági Ügynökség

European Aviation Safety Agency (EASA)

Hibás lehet néhány Airbus A340-es középső futóműve

Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA az Airbus A340-es típus 10 példányára a középső futómű esetleges hibája miatt, amely nem megfelelő karbantartás következményeként keletkezhetett.

Az A320neo repülésvezérlő rendszerében is problémát találtak

Bár üzemelő példánynál nem fordult elő a jelenség, az Airbus új generációs keskenytörzsűjének alapváltozatánál a normál üzemelési paramétereket meghaladó állásszöget eredményező helyzetet okozó szoftverhiba bukkanhat fel, az EASA ezért direktívát adott ki.

Az Airbus 2020 harmadik negyedévére javítja az A321neók repülésvezérlő rendszerét

2020 harmadik negyedévére várható javítás az A321neo típus repülésvezérlő rendszeréhez, elkerülendő, hogy az automatika bizonyos, ritka repülési helyzetekben túlzott emelkedésbe vigye a repülőgépet.

Lehetséges műszaki hiba miatt át kell vizsgálni az összes Boeing 757-est

Légialkamassági direktívát adott ki az amerikai és az európai repülésfelügyelet, mert a Boeing 757-esek csűrőit működtető részegység gyártási hibás lehet és meghibásodhat, a javítás gépenként akár 18 ezer dollárba is kerülhet.

Problémák az Airbus A321neo repülőgépek irányítási rendszerével

Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA az Airbus A321neo repülőgépekre, mivel bizonyos repülési helyzetekben irányítási problémák léphetnek fel, igaz, a jelenség eddig még nem fordult elő üzemelő példányoknál.

EASA-aggályok: még tovább húzódhat a 737 MAX repülési tilalma

Tovább húzódhat a 737 MAX repülési tilalmának feloldása, az EASA többek közt a robotpilóta működésével, a trim-kerék manuális mozgatásával, a pilóták képzésével kapcsolatban fogalmazott meg kérdéseket.

Repedések lehetnek egyes Airbus A380-asok szárnyain

Légialkalmassági direktíva kiadását tervezi az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), mert egyes régebbi gyártású Airbus A380-asok szárnyainak tartószerkezetében repedések keletkezhettek.

Az Aireon lett az első, csak felderítést nyújtó európai légiforgalmi szolgáltató

Az Aireon ADS-B adatokon alapuló rendszere megkapta az EASA engedélyét, így a cég Európában további engedélyek nélkül nyújthatja műholdas szolgáltatását.

Megkapta az európai bizonyítványát a TBM-család legújabb tagja

Kiadta az EASA a Daher TBM 940 egyhajtóműves turbólégcsavaros típus forgalomba állításhoz szükséges légialkalmassági engedélyt.

Biztonságosabb lesz a leszállás a NAVBLUE leszállást segítő rendszerével

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség jóváhagyta a NAVBLUE legújabb fejlesztését, amely növeli a pilóták helyzettudatosságát a megközelítési fázisban.

Nem javasolja drónelhárító eszközök repülőtéri telepítését az FAA

Az FAA ugyan osztozik a repülőterek aggályaiban a drónokkal kapcsolatban, de nem támogatja az elhárító eszközök telepítését, mert ezek a navigációs rendszereket megzavarhatják.

Két üzleti repülőgéptípussal is komoly problémák adódtak

Egy nap eltéréssel mind az európai, mind az amerikai hatóságok sürgősségi direktívát adtak ki egy-egy üzleti repülőgéptípusra.

Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata

Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.

Forgalomba állhat az Embraer E195-E2

Három légügyi hatóság, a brazil ANAC, az európai EASA és az amerikai FAA együttesen adta ki az Embraer E195-E2 típus légialkalmassági tanúsítványát.

Közösen vizsgálják át a 737 MAX-et a főbb hatóságok

Közösen vizsgálja át a Boeing 737 MAX-ek módosításait több ország légügyi hatósága a Szövetségi Légügyi Hatósággal (FAA) együtt, a folyamat április végén indulhat és 90 napot vehet igénybe.

Csatlakozott az EASA rendbontó és erőszakos utasok elleni kampányához a Wizz Air

Csatlakozott az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) „Not on my Flight” kampányához a Wizz Air, amelynek célja, hogy visszaszorítsa a rendbontó és erőszakos viselkedését az európai légi járatokon.

Harmadával nőtt a balhés utasok miatti incidensek száma Európában

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) adatai szerint tavaly harmadával nőtt a balhés utasok miatt incidensek száma Európában, ezért kampányt indítanak a tendencia megfordítása érdekében.

Még hetekbe telhet a 737 MAX szoftverének módosítása

Még 4-6 hét kell a Boeingnek, hogy elvégezze a módosításokat 737 MAX típus repülésirányító szoftverén és a kapcsolódó oktatási dokumentációkon, ezt követően szigorú hatósági jóváhagyási folyamat indul.

A hatóságok két éve tudták, hogy a MAX-ok irányításával baj lehet

A The Sydney Morning Herald szerint a hatóságok két évvel a Lion Air lezuhanása előtt már tudták, hogy a Boeing 737 MAX állásszögének módosítása a korábban megszokotthoz képest hatástalan lehet bizonyos körülmények között.

Kanada és Európa saját maga vizsgálja majd a 737 MAX légialkalmasságát

Kanada és az Európai Unió repülésbiztonsági szervei a Szövetségi Légügyi Hatóságtól (FAA) függetlenül, saját maguk is vizsgálni fogják a Boeing 737 MAX légialkalmasságát.

Szigorodnak az oldtimer sétarepülések szabályai Európában

A korábbi formában nem üzemeltetheti tovább Ju-52-eseit a Ju-Air, és módosítják az oldtimer gépekre vonatkozó általános repülési szabályokat is.

Globálisan földre parancsolták a Boeing 737 MAX-okat

A Boeing javaslatára a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) globálisan földre parancsolta a 737 MAX-eket, miután újabb információk birtokában Kanada, majd később az Egyesült Államok is kitiltották a légtérből a típust.

Régóta panaszkodnak az amerikai pilóták a Boeing 737 MAX hibáira

Az Ethiopian Airlines pilótái a Lion Air-katasztrófa után a Boeing 737 MAX-okra továbbképzést kaptak a cégvezető szerint. Az American Airlines egyik szakszervezete követeli a típusváltozat földre parancsolását, és kiderült, hogy amerikai pilóták már többször jeleztek rendellenes működést a hatóságnak.

Egyre több ország tiltja ki légteréből a Boeing 737 MAX-eket

Kedden este az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség is bejelentette, hogy közép-európai idő szerint este 8-tól (UTC 19:00) nem repülhetnek a Boeing 737 MAX-ek Európa légterében.

Szigorítaná a repülőgépek kiberbiztonsági előírásait az EASA

Közzétette a repülőgépek kibervédelmét biztosító előírások tervezetét az EASA, a változással csökkenthető a hackertámadások repülésbiztonsági kockázata.

Légiközlekedési állások, képzések

LTB repülőgép-szerelő képzés

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Utasforgalmi ügyintéző

Menzies Aviation (Hungary) Kft.

Captain

ASL Airlines Hungary Kft.

Buszvezető/Gépkezelő

Menzies Aviation (Hungary) Kft.

Repülőtéri parkoló felügyelő

Budapest Airport Zrt.

IT projektcsapat asszisztens

Budapest Airport Zrt.

Értékesítő

Magyar Duty-Free Kft.

Repülőtéri poggyászrakodó

Menzies Aviation (Hungary) Kft.

Részmunkaidős értékesítő

Magyar Duty-Free Kft.

Repülőgép festő

Aeroplex of Central Europe Kft.

Divattanácsadó

Magyar Duty-Free Kft.
Hirdetés