Címlap Címkék EASA – Európai Repülésbiztonsági Ügynökség

Címke: EASA – Európai Repülésbiztonsági Ügynökség

Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (European Aviation Safety Agency – EASA) hírei

Életbe lépnek az EASA új légiközlekedési szabályai

Kiadta az uniós repülésügyi hatóság és az európai járványvédelmi központ a légiközlekedés új szabályait, amelyek az utasokra és személyzetre vonatkoznak.

Repülés járvány idején: új szabályokon dolgozik az uniós hatóság

Nyilvánosságra hozta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség azt a tervezetet, amelyen az uniós járványügyi központtal dolgoznak, és a bevezetendő új szabályokat tartalmazza indulástól érkezésig.

Nyártól könnyebb lesz drónt használni az EU-ban

Július elsejétől, hosszú szakmai viták és egyeztetések után életbe lép az Európai Unió pilóta nélküli repülőeszközökre vonatkozó szabályozása, amely jelentős változásokat hoz a drónok használatában.

Kakaóbiztossá válik az A350-esek pilótafülkéjének középkonzolja

Könnyen rögzíthető és levehető védőborítást alkotott az Airbus az A350-esek pilótafülkéjében a középső kezelőpanelhez, hogy megvédjék a ráömlő folyadékok beszivárgásától.

Bedobhatja a törölközőt a Volga-Dnepr brit leánycége

Február kilencedike óta nem repül az orosz Volga-Dnepr csoport brit leánycége, a Cargo Logic Air (CLA), egyes hírek szerint a napokban a cég felmondott több mint száz munkavállalójának.

Megkapta az európai típustanúsítványt az A321-es áruszállító változata

Kiegészítő tanúsításként kiadta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) az utasszállítóból áruszállítóvá átépített Airbus A321-es változat, az A321P2F forgalomba állításához szükséges engedélyt.

A nyár vége előtt nem várható a 737 MAX újbóli forgalomba állítása

A nyári csúcsszezon végéig nem számít a Boeing 737 MAX repülőgépek újbóli forgalomba állására a három nagy amerikai üzemeltető.

Forgalomba állhat a kisebbik A330neo

Kiadta az Airbus A330-800 típusváltozat légialkalmassági tanúsítványát az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA).

Folyadékmentes zónát jelölnek ki az A350-esek pilótafülkéjében

Megelőző lépésekre kényszerül az Airbus és az EASA, mert a vizsgálatok szerint két pilóta között lévő panelre ömlő folyadék akár mindkét hajtómű együttes, repülés közbeni leállását okozhatja az A350-eseken.

Részben újra használható az iraki, iráni légtér

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) szerint részben újra biztonságosan használható az iráni és iraki légtér, amelynek elkerüléséről a hónap elején, az Ukraine International járatának lelövése után döntöttek.

Nem ért egyet az EASA és az FAA a Boeing 727-eseket illetően

Alternatív megoldásokat keres az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a Boeing 727-esek üzemanyag-rendszerével kapcsolatosan felmerült a problémák kezelésére.

A Boeing sem számít a 737 MAX repülési tilalmának nyár előtti feloldására

Az év közepén kezdhet visszatérni a kereskedelmi forgalomba a Boeing 737 MAX típus a gyártó friss közlése szerint, eközben a cég 10 milliárd USA-dolláros kölcsön felvételéről tárgyal az egyre növekvő költségei és bevételkiesése fedezésére.

EASA: Az európai légitársaságok kerüljék el Irán légterét

Az EASA semmilyen magasságon nem javasolja az európai légitársaságoknak az Irán feletti átrepülést határozatlan ideig – újraértékelték a biztonsági helyzetet.

Az iraki légtér elkerülését javasolja az EASA a tagállamoknak

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) azt javasolja a tagállamoknak, hogy hozzanak az iraki légtér elkerülését előíró határozatokat.

Hajtóművek cseréjét írta elő az EASA az A320neo-típuscsaládnál

Összesen 170 érintett gépen mindkét Pratt & Whitney-hajtómű a hibás szériába tartozik, ezért legalább az egyiket ki kell cserélni az európai hatóság előírása alapján.

Kényszerhelyzetben teljesen áram nélkül maradhat az Embraer E2 egy hibás eljárás miatt

Módosítani kell az Embraer E2 típusok üzemeltetési kézikönyvét, miután olyan hibát fedezetek fel, amely a repülőgép teljes áramellátását veszélyezteti.

Korlátozzák az IAI által teherszállítóvá alakított Boeing 737-esek kapacitását

A tehertér és a pilótafülke között beépített válaszfal gyártási hibája miatt csak csökkentett kapacitással üzemelhetnek az IAI által átalakított Boeing 737-es teherszállító repülőgépek.

Idén már biztosan nem oldják fel a 737 MAX repülési tilalmát

Idén már biztosan nem oldják fel a 737 MAX repülési tilalmát, ezt a Szövetségi Légügyi Hivatal vezetője erősítette meg szerdán, ha tovább húzódik az ügy a Boeing akár le is állíthatja a gyártósort, az FAA még az etióp katasztrófa előtt további balesetekkel kalkulált.

Mostantól akár 480 utast is a fedélzetére vehet az Airbus A350-1000

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélyezte az Airbus A350-1000-es típus maximális utas-befogadóképességének 440-ről 480-ra történő emelését, így elméletben az európai típus több utast szállíthat, mint a Boeing legnagyobb kéthajtóművese, a 777-9-es.

Az MCAS teljes elhagyását szorgalmazza a Transport Canada szakértője

A szakértő szerint csak úgy lehet bizonyosan megakadályozni a szoftver kiszámíthatatlan viselkedését, és a rendszerrel kapcsolatos szerteágazó problémákat, ha teljesen kiiktatnák a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét.

Már az A330neókat is érinti a Rolls-Royce hajtóművek hibája

Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA a Rolls-Royce Trent hajtóművekkel kapcsolatban, így a Dreamlinerek mellett már az A330neókat is érinti a hiba.

Megszerezte az EASA típusengedélyt a Beluga XL

Megszerezte a Beluga XL a típusengedélyt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől, a gép 2020 elején állhat szolgálatba.

Jövő márciusig nem számít a Boeing 737 MAX-ra a két nagy üzemeltető

Közel egy évesre nyúlhat a típusváltozat repülési tilalma: a két legnagyobb amerikai üzemeltető 2020 márciusáig törölte menetrendjéből a velük teljesített járatokat, mivel a hatóságok további változtatásokat kértek a MAX módosított repülésirányító szoftverének dokumentációjában.

Irodát létesít Budapesten az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA)

Kapcsolattartó irodát létesít Budapesten az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), így lehetővé válik a hazai közlekedési hatóság felügyeleti tevékenységének nemzetközi szakmai tudásmegosztáson alapuló megerősítése.

Legkorábban januárban állhat újra forgalomba a 737 MAX Európában

Csak néhány hét különbség lehet 737 MAX típus amerikai és európai visszatérése között, FAA november végén, az EASA december közepén hajtja végre a hatósági berepülést a típuson. A kiszivárgott belső üzenetváltások nem hátráltatják a folyamatot. Fejcsere a kereskedelmi gépek üzletág élén.
Hirdetés