A Boeing előrejelzése szerint a világgazdaság fellendülésével bővülni fog az áruszállító repülőgépek iránti kereslet és a forgalom is. A gyártó jelenleg úgy látja, hogy 2035-ig 930 új és 1440 átalakított áruszállító gépre lesz szüksége a világnak.

Forrás: Boeing | © AIRportal.hu

Forrás: Boeing

A Boeing lapunkhoz lejuttatott közleményében azt írta, legutóbbi elemzéseik azt mutatják, hogy éves szinten 4,3 százalékkal fog emelkedni a légi áruforgalom, erre alapozták a teherszállító gépek iránti kereslet növekedési prognózisukat.

Az amerikai gyártó annak ellenére optimista, hogy Randy Tinseth marketing vezető is elismerte, az elmúlt években átlag alatti növekedési rátát produkált a szektor, de a kereskedelem kezd fellendülni.

Ennek fő mozgatórugója a repülőgépgyártó szerint az e-kereskedelem további élénkülése lesz, amelynek éves értéke 2020-ra elérheti a 3600 milliárd dollárt. Szintén pozitív irányba hat a kínai piacok jó teljesítménye, és minden olyan piac átlagon felüli növekedéssel számolhat, amelyek Ázsiával vannak összeköttetésben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing jövőlátói szerint a világ áruszállító flottája 70 százalékkal fog emelkedni 2035-re a mai szinthez képest. Ez azt jelenti, hogy 20 év múlva 2370 teherszállító gép fog szolgálni.

A mintegy 1440 átalakított gép több, mint háromnegyede, ezer gép keskenytörzsű lehet, míg az újonnan legyártott gépek esetében 550 széles- és 380 keskenytörzsűvel számolnak Rentonban.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legutóbbi, augusztusi jelentésében – amelyben 3,9 százalékos bővülést regisztráltak – azt kifogásolta, amit már hosszú hónapok óta: az alacsony szinten stagnáló világkereskedelmet. Ez az, amely nehezen akar magára találni, emellett a piaci szereplők telenyomták a piacot kapacitással, amely miatt alig emelkedik az amúgy is alacsony kihasználtság és a marzs is erős nyomás alatt van.

A Boeing idén év elején indította el 737-800NG konverziós programját. (Grafika: Boeing) | © AIRportal.hu

A Boeing idén év elején indította el 737-800NG konverziós programját. (Grafika: Boeing)


Ezen piaci körülmények között az Egyesült Államok piacán vezető United Parcell Service (UPS) a héten jelentette be, hogy 14 darab új Boeing 747-est vásárol és a szerződést rendelkezik további 14 gép opciós megvásárlásáról is. Ezzel a Boeing meg tudja növelni a 747-es programot, amelyet már így is csak az áruszállító verziók tartanak el.

Hogy a Boeing ezek mellett bízik az áruszállítási szektor fellendülésében mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy idén februárban útjára indították a 737-800NG konverziós programot. Akkor opciókkal együtt 55 gépre volt rendelésük, azóta a gyártó nem közölt statisztikát.