Adatlopást észlelt rendszereiben a British Airways, az utasok adatait érintheti az ügy, a légitársaság azonnali vizsgálatot indított.

Az International Airlines Group kötelékébe tartozó British Airways este közölte a honlapján, illetve a közösségi médiában, hogy adatlopást észleltek a rendszerekben.

Az eddigi adatok szerint az augusztus 21 és szeptember 5 között, a honlapon és a mobilapplikációban gyűjtött adatokat lopták el azoktól az utasoktól, akik ebben az időben foglaltak repülőjegyet.

A British Airways szerint tranzakciós, pénzügyi és személyes adatok is kikerültek a rendszerből. Hozzátették ugyanakkor, hogy az érintett utasok foglalásával, illetve útlevelével kapcsolatos adatokat nem loptak el.

Az informatikusok a rendszert már helyre állították, a honlap és az applikáció is zavartalanul működik, a légitársaság már értesítette a hatóságokat, a légitársaság pedig felveszi a kapcsolatot az érintett utasokkal.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A British Airways azt kéri azoktól az utasoktól, akik úgy gondolják, érintve lehetnek, azonnal vegyék fel a kapcsolatot a bankjukkal, vagy a fizetéshez használt bankkártya kibocsátójával, és kövessék az általuk javasolt lépéseket.