Meglepő módon nem 737-es méretű, vagy szélestörzsű gépet állít egy halommal idén forgalomba a United Airlines, hanem olyan Bombardier CRJ-200-asokat, amelyekből egy a Malév színeiben nem is olyan régen még Budapesten is rohadt.

A tervekről Gerry Laderman beszélt a United legutóbbi, teljes éves pénzügyi jelentésének nyilvánosságra hozásakor. Elmondása szerint a gépeket egy kapacitás-vásárlási egyezményen keresztül bérlik majd az Air Wisconsintól, amely csak CRJ-200-asokat üzemeltet. A gépek a United Express színeiben fognak ráhordó járatokat teljesíteni.

A United a tervek szerint 40 ilyen gépet vesz igénybe, és ezzel a bővítéssel 125-re emelkedik a hasonló megállapodások útján bérelt CRJ-200-asok száma. A másik szolgálató a SkyWest Airlines, amely mindhárom nagy amerikai hálózatosnak (United, Delta, American Airlines) ad bérbe ilyen típusú gépeket.

Fotó: Air Wisconsin

Eközben a kisgépes flottából a United kivonta a Commute Air által üzemeltetett Dash 8-200-asokat, és az ExpressJet Embraer ERJ-135-öseitől is érzékeny búcsút vett a chicagói légitársaság.

Eközben a United a saját flottáját is igyekszik bővíteni, csak ebben az évben tíz darab Boeing 737 MAX 9-es érkezik meg O’Hare-ra, emellett négy 777-300-as, hét Dreamliner és három, korábban a Hawaiian által használt 767-es kerül hozzájuk.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az 1992-ben a Lufthansa színeiben bemutatkozó CRJ-200-asból gyártási ciklusa alatt kicsivel több, mint hétszáz készült, mára azonban Európából többnyire kikopott. Adatbázisok szerint 2016-ban még 550 ilyen típusú gép volt használatban, jelentős hányaduk, 440 az Egyesült Államokban repül, Európában 66 szolgál még.