A Bahrein-ben rendezett légiszalon első napján jelentette be a légitársaság, hogy a flotta-megújítási és expanziós programja keretében korábbi megrendelései módosításáról, bővítéséről egyezett meg mind az amerikai Boeing, mind az európai repülőgép gyártóval, az Airbusszal.
A légitársaság vezérigazgatójának, Maher Salman Al Musallam-ak a bejelentése szerint a Gulf Air a korábban beharangozott 12-16 darab közötti Boeing 787-8 megrendelése helyett 16 darabot rendel a hosszabbik törzsű, 787-9 Dreamliner-ből.
A megrendelés értéke listaáron számítva 4,2 milliárd dollár. A finanszírozási konstrukciót és a hajtómű-választást azonban később hozza nyilvánosságra a cég.
A 16 darabos Dreamliner megrendeléssel egyidejűleg a bahreini nemzeti légitársaság korábbi
6 darab Airbus A330 szóló megrendelési szándékát visszamondta és a szélestörzsű Airbus-ok helyett inkább a keskenytörzsű A320neo család repülőgépeiből rendel.
A cég a 2012-ben bejelentett 10 darab A320neo-ra szóló rendelését összesen 29 darabosra módosította, melyből 12 darab A320 neo, 17 darab pedig a nagyobb utas-befogadóképességű A321neo repülőgép lesz.
A Gulf Air jelenleg kizárólag Airbus-okból álló, 28 darabos repülőgépflottát üzemeltet. A cég gépparkjában a keskeny törzsű A320 és A321 repülőgépek mellett 6 darab hosszú távú járatokat teljesítő A330-200-as repülőgép üzemel.
A mostani megrendelésekkel azonban megszűnik a tisztán Airbus flotta és a szélestörzsűek tekintetében a légitársaság visszatér a Boeing-hez. A cég korábban is üzemeltetett szép számban Boeing szélestörzsűeket, abból ia a Boeing 767-300ER típust.
A cég a széles törzsű repülőgépparkját így a Boeing kompozit típusára, a Dreamliner-re építi a jövőben, a keskeny törzsűek azonban maradnak az európai gyártó gépei, az új generációs hajtóművekkel ellátott neo-típusok.