Lehetséges, hogy a legutolsó utasszállító 747-es készült el a minap a Boeing gyárában. A Korean Air számára legyártott, 1539-es sorozatszámú példány után jelenleg nincs több ilyen verzióra szóló megrendelés. A teherszállító változat tartja életben a gyártósort, most a Qatar Airways rendelt kettőt.
Így búcsúzott az Air France a Boeing 747-estől
Átvette első Boeing 747-8I repülőgépét a Korean Air
Megkapta leendő üzemeltetője, a Korean Air festését az a Boeing 747-8 Intercontinental, azaz utasszállító változat, amely talán a legutolsóként gördült ki a gyárból. Az aerotelegraph.com portál cikke szerint az 1539-es sorszámú példány után nincs több megrendelés a Boeing könyveiben utasszállító Jumbóra.
A most próbaköreit végző koreai 747-esen kívül még néhány, a csődbe ment Transaero számára készített, jelenleg a gyárban fehér alapszínnel álló Intercontinental van még, ezek sorsa bizonytalan.
Korábban az Iránnal való történelmi kiegyezés után, az Airbus- és Boeing-megrendelések idején szó volt arról, hogy az állami Iran Air rendel 747-8i típust, de ahogy az európai óriásgépből, az A380-asból sem kért végül, a Jumbók sem kerültek be a végső szerződésekbe.
A Boeing vezetői, például Randy Tinseth marketingigazgató is úgy nyilatkozott, hogy lehetséges, a Korean Air utolsó példányával véget ér egy korszak, és soha többé nem készül utasszállító 747-es.
A teherszállító 747-8F ugyanakkor még ad feladatot a gyárnak, legutóbb például a UPS rendelt tizennégy példányt.
Most pedig a Qatar Airways cargo-divíziója számára adott le két teherszállító 747-esre rendelést. Az aerotelegraph.com másik cikke szerint ezt Akbar Al-Baker vezérigazgató jelentette be a minap Dublinban, egy konferencián.
Tavaly ősszel ugyanakkor a Boeing kilátásba helyezte, hogy ha a kargó-747-esekre is kifutnak a megrendelések, és nem tudnak a gyártósor gazdaságos fenntartásához elegendő újat szerezni, végleg és teljesen befejezik a Jumbók készítését. Még függőben van az Egyesült Államok elnöki különgépének speciális 747-8-asok megrendelése, a még az Obama-korszakban elindított beruházás jó ideje áll.
Természetesen az utazóközönség még nyilván jó ideig élvezheti a Jumbókat, hiszen bár rendre több régebbi 747-est kivonnak világszerte a légitársaságok, az airwaysmag.com összefoglalója szerint a Lufthansa, az Air China és persze a Korean Air flottájában még várhatóan hosszú évekig jelen lesznek a 747-8-asok.
A Korean Air a most érkező példánnyal együtt tíz 747-8-ast üzemeltet, ugyanennyi Airbus A380-as mellett. Az európai óriásgép sorsa is bizonytalan, hiszen 2015 óta nem érkezett új megrendelés, és a meglévők legyártása is már csak néhány évi munkát ad az Airbusnak, amely új, kettős tollazatú wingletekkel és néhány más módosítással akar új életet lehelni a típusba.