Bár az első féléves jelentésben rosszabb pénzügyi adatokat és veszteséget jelentettek, a SAS továbbra is optimista a jövőjét illetően.

A skandináv légitársaság továbbra is arra számít, hogy 2017-es pénzügyi év végére profitot fognak termelni, pedig az első féléves eredmény romlott az előző évihez képest, így nagyobb lett a veszteség.

A társaság lapunkhoz eljuttatott közlése szerint adózott eredménye az áprilissal végződött félévben 876 millió svéd korona veszteség volt, miközben egy évvel korábban még 75 milliós mínusz mutatkozott. Eközben viszont 17,2 milliárd koronáról 18,8 milliárdra nőtt az árbevétel.

Rickard Gustafson azt írta az első negyedéves jelentés közlése után, hogy az eredmények megegyeznek azzal, amit vártak, a legjobb hír, hogy elkezdett növekedni az utasszám: 300 ezerrel többen utaztak velük, mint az előző év azonos időszakában. Ennek segítségével az árbevétel ugyan emelkedni tudott, de a jövedelmezőségen van még mit javítani, ennek érdekében az eddigiek duplájára, 3 milliárd koronára emelték a megtakarításból származó plusz forrás mértékét a 2017 és 2020 közötti időszakban. Ennek részeként bázist nyitnak Londonban, és Malagában, hogy sokkal rugalmasabban tudjanak üzemelni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus


„Bár az látható, hogy a piac értékeli a termékbe fektetett pénzt és energiát, a körülmények nem a legalkalmasabbak arra, hogy nagyot lendítsenek a SAS üzletmenetén” – idézte az elnököt az ATWonline. A SAS helyzetét nehezítette, hogy a kerozinárak 40 százalékkal emelkedtek és az árfolyamhatás is lefelé húzta a pénzügyi eredményeket.

Pozitív kilátásaikat azzal magyarázták, hogy a norvég és dán piacon is erős maradhat a kereslet, és ebből a svédekénél sem lesz vélhetően hiány, de az új repülőtéri adók visszavethetik a társaságok pénzügyi eredményét, és ezt Gustafson is elismerte. Szerinte a svéd légicégek már így is versenyhátrányban vannak, és az adó további negatív hatásokat generálhat a légiközlekedési piacon.