Létszámleépítést jelentett be az egyik öböl-menti légitársaság, az Etihad, és csökkenti járatszámát is. Ez egy olyan folyamat része, amelyre nem számított senki: felütötte a fejét a „válság” a Perzsa-öbölben.

Az Etihad Airbus A340-600-asa Münchenben. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Etihad Airbus A340-600-asa Münchenben. (Fotó: AIRportal.hu)

A légitársaság szóvivője azt egyelőre a Forbes beszámolója szerint nem árulta el, hogy mekkora létszámcsökkentésről van szó. De ezzel együtt az Etiad közölte, hogy kis mértékben, 116-ről 112-re csökkenti járatszámát. A cég flottájának nagysága stagnál ebben az évben, egyetlen egy új gépet vettek át.

Az abu-dhabi székhelyű légitársaságnál októberben utasszám-csökkenést is regisztráltak az előző évihez képest. Bár a mérték elenyésző, 1 százalékos, a légitársaság mégis úgy látja, lépéskényszerbe került, ezért költségcsökkentési és racionalizálási folyamatot indít el. Ennek része a leépítés is.

A szóvivő szerint a rosszabb gazdasági környezet is hozzájárult a döntés meghozatalához.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindez azonban egy másik a folyamatnak a része, ugyanúgy, ahogy az Emirates légitársaságnál az első félévben mért jelentős profitgyengülés.A dubaji társaság a szeptember 30-ával végződött pénzügyi félévben a korábbi évhez képest 75 százalékkal kevesebb, 213 millió dolláros adózott eredményt mutatott fel.

Akkor a cég vezetői az erős amerikai dollárt, és az erős versenyhelyzetet okolták ezzel. Utóbbi megállapítás azért furcsa, mert e mögé általában az öböl-mentiek ellenfele szoktak bebújni. Úgy tűnik, hogy a kapacitások folyamatos növelése a piacon most kezdi megbosszulni magát.

Leszálló ágba kerülhetett a Perzsa-öböl? (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Leszálló ágba kerülhetett a Perzsa-öböl? (Fotó: AIRportal.hu)


A múlt héten írtunk arról, hogy tizenkét éves mélypontra süllyedt az öböl-menti légitársaságok kapacitásbővítési üteme, már ami az európai piacokat érinti. A társaságok ugyanis felismerték, hogy akkora többletkapacitás keletkezett, amellyel már ők sem tudnak mit kezdeni.

Nehezíti a helyzetet, hogy a Nemzetközi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint jövőre emelkedni fog a kerozinár, illetve a régió társaságainak összesített adózott eredménye. Az IATA szerint ebben az évben 500 millió dollár lehet a nyereség, ami jövőre 300 millió dollárra zsugorodhat. Ez utasonként átlagosan 1,56 dollár nyereséget jelent a közel-keleti légicégeknek.