Az Emirates megveszi azt a két A380-ast, melyeket eredetileg a becsődölt Skymark Airlines részére gyártottak és 2014. óta várnak gazdára az Airbus telephelyén.
Az Emirates további két A380-assal egészítette ki eddigi megrendeléseit az Airbusnál, amelyeket 2017 negyedik negyedévében szállítanak le a légitársaságnak – közölte lapunkkal a légitársaság.
75 már üzemben lévő és 65 leszállításra váró géppel, az Emirates rendelkezik a világ legnagyobb A380-as flottájával. A légitársaság most tovább bővíti a gépparkot, és újabb két A380-as gyártását rendelte meg az Airbus-tól, amelyekben Rolls Royce Trent 900 hajtómű működik majd.
Sajtóértesülések szerint az Emiratesnek a 2017 negyedik negyedévében átadásra kerülő két repülőgép eredetileg a csődbe ment japán low-cost légitársaság, a Skymark Airlines került legyártásra.
A dubaji légitársaság feltehetően jelentős kedvezménnyel jutott hozzá a már 2014-ben legyártott, de be nem fejezett, az Airbusnál parkoló két repülőgéphez.
Az Emirates számára azért is lehet előnyös a megállapodás, mert bár az A380-as gyártósor kapacitását jelentős részét az arab légitársaság megrendelései látják el munkával, így ‘soron kívül’ juthatnak hozzá két újabb repülőgéphez.
Az Emirates eddigi összes A380-asa az Engine Alliance GP7200 típusú hajtóművével került felszerelésre, azonban a 2016 végétől átadásra kerülő példányok egy része a Rolls-Royce Trent 900 típusú hajtóművel érkezik az arab légitársasághoz. Az eredetileg a Skymark Airlines részére legyártott két példány is Rolls-Royce hajtóművekkel készült.
Amint korábban megírtuk Skymark által 2011-ben rendelt hat darab A380-asai közül az All Nippon Airways a három Airbus A380-as repülőgép megvásárlásáról szóló megállapodást kötött az európai repülőgépgyártóval.
„2017-re az Emirates 30 régebbi gépet cserél le és további gépekkel bővíti a flottát: 24 új Boeing 777-es és összesen 33 új A380-as típusú géppel” – mondta el Sir Tim Clark, az Emirates Airline elnöke. „Az A380 nagyon népszerű utasaink körében, a növekvő érdeklődés és igény pedig szükségessé teszi a géppark bővítését. Az a célunk, hogy a legmodernebb és leghatékonyabb flottát üzemeltessük, és hogy minél több utazó tapasztalhassa meg az általuk nyújtott élményt.”
A két új gép kétosztályos konfigurációban készül, a fedélzeten pedig megtalálhatóak lesznek az Emirates piacvezető szolgáltatásai, az ingyenes Wi-Fi, a Business osztály utasai számára kialakított Onboard Lounge és a 2500 csatornát kínáló díjnyertes ice fedélzeti szórakoztatórendszer.
Hamarosan a bécsi, a prágai és a tajpeji útvonalakon is A380-asokat működtet majd az Emirates, amellyel 42-re nő azoknak a célállomásoknak a száma, amelyeket ezzel a géptípussal szolgál ki.
Az Emirates A380-as rendelései jelentős számú munkahelyet is teremtenek: az Airbus becslései szerint a légitársaság a rendeléseivel Európa-szerte 41 ezer ember foglalkoztatásában kap szerepet.