Az Antonov An-124 Ruslan óriás teherszállító repülőgépek üzemeltetésével foglalkozó két legnagyobb légitársaság megszünteti 10 éve tartó vegyesvállalati együttműködését.
2016. december 31-én megszűnik a Ruslan International vegyesvállalat, melyet az Antonov An-124 Ruslan típus két legnagyobb üzemeltetője, az ukrán Antonov Airlines (49%) és orosz Volga-Dnepr (51%) hozott létre az általuk üzemeltetett óriás teherszállító repülőgépek marketing és értékesítési tevékenységének menedzselésére.
Mindkét cégnél saját csapatok veszik át az értékesítési, ügyfélkapcsolati és marketing feladatokat. Az Antonov Airlinesnak egy Egyesült Királyságban működő csapat – Dreamlifts Ltd. néven – végzi majd a globális szintű üzletfejlesztést és a hozzá kapcsolódó feladatokat 2017-től.
Az Antonov Airlines tevékenységét folyamatosan támogatja az Antonov Company belső tervező és fejlesztő csapata, mely a legbonyolultabb logisztikai projektek megtervezésében is egyedülálló megoldásokat tud kidolgozni.
Az értékesítési és a marketing együttműködés megszűnését, az ukrán gyártó továbbra is támogatja az orosz légitársaságnál a Ruslanok üzemeltetését technikai és repülésbiztonsági oldalról valamint a Volga-Dnepr An-124 flotta légialkalmasságának fenntartását.
Szeptemberben az oroszok még egy másik (orosz) céghez kívánták átvinni az An-124-es repülőgépeik technikai háttér-támogatási feladatait is,
az Antonov ezt nem engedte, kilátásba helyezték, hogy ha az oroszok mégis meglépik, hatósági úton akadályozzák majd a Volga-Dnepr Ruslan gépeinek Oroszországon kívüli üzemelését.
Az Antonov Airlines jelenleg hét darab Antonov An-124-esből álló flottát üzemeltet, beleértve a 150 tonna áru szállítására képes An-124-100M-150 változatot is.
Az ukrán cég kötelékében repül a világ legnagyobb repülőgépe, a 250 tonna áru szállítására képes An-225 Mriya és a világ legnagyobb turbólégcsavaros gépe is. az An-22 Antei. Mindkét utóbbi típusból 1-1 példány repül a cégnél.
A Volga-Dnepr légitársaságnál 12 példány üzemel az Antonov An-124 Ruslan típusból.
A Volga-Dnepr az együttműködés felbontását üzleti indokokkal magyarázta, közleményük szerint nem az orosz-ukrán konfliktus vezetett a vegyesvállalat megszüntetéséhez.