A Rolls Royce-tól érkezhet az Airbus új kereskedelmi vezetője, aki a legendás John Leahy helyét veszi majd át a toulouse-i gyártónál. Ugyanezt tette korábban a Boeing is.
A Reuters értesülései szerint az Airbus a brit hajtóműgyártó a kereskedelmi típusokba szánt hajtóműveket gyártó részleg vezetőjét, Eric Schulz-ot szemelte ki magának. A vezetőt külső tanácsadók javasolták az Airbusnak. A másik pályázó erre a pozícióra az Airbus egyik leányvállalatának, az ATR vezetője, Christian Scherer volt.
Scherer már 30 éve dolgozik az európai légközlekedésben, és jó kapcsolatokat ápol Tom Enders Airbus-vezérrel is, és a vesztegetési ügyben sem érintett, de a vezetőség mégsem őt szemelte ki a pozícióra.
A végső döntést az Airbus igazgatósága fogja meghozni, amely elé egy nevet fognak felterjeszteni, és ez várhatóan Schulzé lesz. Sem az Airbus, sem pedig a Rolls Royce nem kommentálta a hírügynökség értesüléseit.
Frissítés 2017.11.28.: Idő közben az Airbus megerősítette, hogy Eric Schulz váltja John Leahyt. Schulz 2018. január végén csatlakozik az európai repülőgépgyártó csapatához.

Bárkit is választanak, nagyon nehéz dolga lesz, John Leahy 1994 óta dolgozik kereskedelmi vezetőként, gyakorlatilag az ő felelőssége a gépek értékesítése, és karizmatikus személyiség. Egyszer azonban mindennek vége, több változtatás után végül január 25-én távozik majd a társaságtól. Elődjétől függetlenül is komoly feladat vár rá, ugyanis ebben az évben súlyos vereséget szenved az Airbus az eladások terén a Boeinggel szemben, és ezt a helyzetet Toulouse meg szeretné változtatni.
Az 54 éves francia mérnök Schulz az Airbus alapító társasága, az Aerospatiale-nál kezdte a karrierjét, de dolgozott a Goodrich-nél, és két francia légitársaságnál, az UTA-nál és az Air Liberté-nél. A kereskedelmi gépekbe szánt hajtóműveket gyártó részleget 2016 januárja óta vezeti és segített abban, hogy a társaság kikerüljön az anyagilag szorított helyzetből.
Ha valóban Schulzot választják, az gyakorlatilag tükörképe lenne a Boeing korábbi lépésének, amellyel fő beszállítójuktól, a General Electrictől szerződtettek vezető szerepbe valakit.