Hétfőn emelkedett levegőbe először a brazil Embraer repülőgépgyár új generációs hajtóművekkel felszerelt E190-E2 regionális repülőgépe. A szűzrepülésre az előzetesen tervezett időpontnál mintegy egy hónappal előbb került sor, azt a gyártó csak a második félévre tervezte eredetileg, így az iparágon belül is meglepetést keltett a gyártó rövid Twitter üzenete: „E190-E2 is now Airborne #E2firstflight.„.

Forrás: Embraer | © AIRportal.hu

Forrás: Embraer

A repülőgép helyi idő szerint 13:06-kor emelkedett a levegőbe a Sao Jose dos Camposban található gyárból, majd mintegy 3 óra 20 percet töltött a levegőben.

A gyártó sikeresnek minősítette a szűzrepülést, melynek során a repülőgép az elvárt paramétereknek megfelelően viselkedett, még 41.000 láb magasságban és Mach 0.82 utazósebesség mellett is.

Az E190-E2 berepülési programját négygépes teszt-flottával hajtja végre az Embraer, a második repülőgép egy hónapon belül, a harmadik rá másfél hónapra emelkedhet majd a levegőbe. A negyedik prototípus, mely már teljes kabinberendezéssel kerül legyártásra 2016 végén vagy 2017 első hónapjaiban készül majd el.

Az E109-E2 prototípusát még februárban mutatta be a gyártó a világnak, mely akkor gördült ki hivatalosan a gyártósorról.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Embraer az első felszállástól számítva 18 hónapon belül várja a repülőgéptípus légialkamassági engedélyének megszerzését. Az első repülőgép történő átadását és a típus forgalomba állítását 2018 elejére datálják.

Az Embraer E190-E2 típust kizárólag a Pratt & Whitney PW1900G hajtóművével lehet majd vásárolni.

Ez a hajtómű ugyanannak az új generációs Pratt & Whitney PW1000G „geared turbofan” hajtóműcsaládnak a tagja, mellyel az A320neo repülőgépek és a rivális Bombardier CSeries repülőgépek is fel vannak szerelve. A hajtóművek eddig rendkívül csendesnek és üzemanyag-takarékosnak bizonyultak, azonban egyelőre az A320neo-ra szerelt változattal több probléma is akad.

Rövid videó az Embraer E190-E2 szűzrepüléséről

Forrás: Embraer

Erős versenyben születik az új generációs E-Jet család

Az E2 repülőgép-család a brazil gyártó EJet típusának jelentős mértékben megújított változata, az új generációs hajtóművek mellett számos újítást hajtott végre a gyártó a típuson, hogy versenyben maradjon első sorban a CSeriessel és majd az új kihívókkal a kínai Comac C919 és a japán MRJ-vel szemben. A típuscsalád legnagyobb tagja ugyanakkor konkurense lehet az A320neo és a 737 MAX családok rövidebb törzsű verzióinak is.

Az E2 család három típusból fog állni, a legrövidebb törzsű E175-E2-ből, az elsőként levegőbe emelkedő E190-E2-ből és a hosszított törzsű E195-E2-ből.

A típuscsalád legnagyobb tagjával, az E195-E2-vel kapcsolatban az év elején jelentette be az Embraer, hogy a típus maximális felszállósúlyát 2 tonnával, a maximális hatótávolságát pedig 450 tengeri mérfölddel megnövelik. A repülőgép szárnyfesztávja szintén megnő, mintegy 1,4 méterrel lesz szélesebb az eredeti tervekhez képest.

Így készül az Embraer E190-E2

Forrás: Embraer

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!