Döntött az Air Canada, mintegy 6.5 milliárd dollár értékben 61 darab Boeing 737 MAX típussal modernizálja keskenytörzsű flottáját. A kanadai légitársaság a ma bejelentett szerződés értelmében 33 darab 737 MAX-8-ast és 28 darab 737 MAX-9-est már biztosan vásárol, míg további 18 gépet opciós formában kötötték le, és még harmincra előzetes vásárlási jogot formáltak az amerikai gyártónál.
A CSeries tanulmányozásába kezdett az Air Canada
Meggyőzte az Air Canadát a Boeing kiváltképp népszerű 737-es gépcsaládjának legújabb generációs MAX szériája. A kanadai légitársaság ugyanis úgy döntött, ezzel a típussal modernizálja keskenytörzsű gépparkját. Összességében nem kevesebb mint 109 darab gépet foglaltak le maguknak.
Calin Rovinescu, az Air Canada elnöke azzal magyarázta választásukat, hogy a MAX 737-es több mint 20%-os előnyt ígér az üzemeltetési költségek terén, amivel a jelenlegi flottájukhoz viszonyítva 10%-ot nyerhetnek a mutatókon. Ez pedig kulcsfontosságú számukra a költségoptimalizáló programjuk véghezvitele szempontjából, de legalább ilyen jelentőséggel bírt a döntéshozatalban a MAX gépek környezettudatossága is.
Az új 737 MAX-ek a kedvezőbb üzemanyag fogyasztás révén 14%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, miközben zajterhelésük 40%-kal alacsonyabb a mai konkurensekéhez képest, és egy olyan országban működő légitársaság számára, mint Kanada ezek bizony igen jelentős súlyt hordozó tényezők.
A Boeing természetesen nagyon büszke rá, hogy sikerült elnyernie az Air Canada megrendelését. A szerződés már tavaly év végén kilátásba lett helyezve szándéknyilatkozat formájában, de a listaárakon számított 6.5 milliárdos üzlet most véglegesített formát nyert, ami méltán jelentős üzleti siker a gyáriak számára.
A CFM International gyártotta LEAP-1B hajtóművekkel, új kettős tollazatú Boeing Advanced Technology Winglet szárnyvégekkel, a pilótafülkében frissített rendszerekkel és nagyméretű színes kijelzőkkel, az utastérben alapfelszereltségként Boeing SkyInterior (BSI) kabinbelsővel rendelkező MAX 737-esekre ez eddig már 37 ügyféltől több, mint 1900 rendelés futott be a Boeinghez.
Az amerikai repülőgépgyár 2013 júliusában zárta le a MAX-család elsőként forgalomba vezetésre kerülő 737 MAX-8-asának terveit. A jelenlegi Next Generation 800-ason alapuló típus első felszállása 2016-ban várható, míg az indító légitársaság 2017 harmadik negyedében veheti majd flottájába az első gépeit.
Az Air Canada korábbi közleménye szerint a MAX 737-esek szállításai az ő flottájuk számára is 2017-ben vehetik kezdetüket, két géppel. Az új Boeingek a flotta Airbus A320-asait fogják váltani, amelynek A319, A320 és A321 szériáiból összesen 68 darab teljesít szolgálatot.