Ma 10 éve érkezett Ferihegyre a Malév második Next Generation típuscsaládba tartozó Boeing 737-es típusa. A HA-LOA lajstromú repülőgép volt a flotta egyik olyan Boeingje, amely a magyar nemzeti légitársaság összeomlását követően már nem térhetett vissza Budapestre.
2003. január 30-án érkezett meg az első Next Generation Boeing 737-es Ferihegyre (HA-LOB), majd ezt követően február 21-én csatlakozott a nemzeti flottához a második új generációs 737-es. A HA-LOA lajstromú B-737-7Q8, akárcsak az NG-flotta többi tagja a kezdetektől fogva a Malév igényei szerint készült az amerikai repülőgépgyár szerelő üzemében.
A Malév flottájában összesen 7 darab B-737-700-as teljesített szolgálatot egészen a vállalat tavaly február 3-án bekövetkezett leállásáig. Ezt a típusváltozatot kétosztályos elrendezésben, összesen 121 utas szállítására alkalmasan üzemeltette a magyar légitársaság.
HA-LOA volt a Malév flotta egyik olyan gépe, amely a magyar polgári repüléstörténet fekete napján, február 3-án, határon kívül, Tel Avivban rekedt, ahol a repülőtér csak jelentős összeg fejében lett volna hajlandó kiszolgálni a járatot.
Az MTI 2012. február 3-i híradása szerint az igazgatóság elnöke hajnalban kapta a visszajelzést arról, hogy a Tel Aviv-i járat már nem tudott visszaindulni, ekkor hívták össze az igazgatósági ülést és döntöttek a leállásról. Berényi János arról számolt be, hogy a Tel Aviv-i gépet nem akarták kiszolgálni, csak tetemes összeg fejében. Ha ezt a cég kifizeti precedenst teremtett volna, erre pedig nincs megfelelő likviditása – tette hozzá.
HA-LOA már nem is tért vissza Budapestre. A gépet a Ben Gurion nemzetközi repülőtérről egyenesen a tulajdonoshoz, az ILFC-hez repülték vissza, tavaly március 10-én.
Az EI-EUU ideiglenes lajstromot viselő gépet, miután visszakerült a lízingcéghez a SmartWings légitársaság vette tartós bérletbe. A 2004 óta a Travel Service leányvállalataként működő cseh cég flottájában OK-SWW lajstrommal folytatja pályafutását a Malév másodikként átvett NG Boeing 737-ese.