Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt összesen 125 millió forint bírságot szabott ki Budapest Főváros Kormányhivatala a Ryanair és Wizz Air diszkont légitársaságokra – jelentette be György István fővárosi kormánymegbízott kedden újságíróknak nyilatkozva.

Elmondása szerint a nem jogerős, elsőfokú ítélet ellen a légitársaságok fellebbezhetnek. Az ír Ryanairt 100 millió, a magyar hátterű Wizz Airt 25 millió forint bírság megfizetésére kötelezték.

A vizsgálatot a Ryanairrel szemben július végén, a Wizz Airrel szemben pedig augusztus elején indították. A Miniszterelnökség korábbi, MTI-hez eljuttatott közlése szerint a magyar hátterű légitársaság utasok tucatjainak nyaralását teszi tönkre, és különösen felháborítónak nevezték, ahogy a légicég hibájából előállt helyzetet kezeli és a tájékoztatás minimumát sem biztosítja az utasoknak.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

A Ryanairt a két, Las Palmas-i járat miatt büntették meg, egyik esetben a célállomáson tudatták az utasokkal, hogy a gép pár utas csomagját Budapesten hagyta, a másik esetben pedig még Budapesten túlsúlyra hivatkozva tudatták az utasokkal, hogy nem minden csomagot tudnak elvinni, aki nem akar a feladott poggyásza nélkül utazni, az szálljon le.

A Wizz Air a hírre reagálva azt közölte lapunkkal, hogy vizsgálják a döntést, de a jogerős határozat megszületéséig érdemben nem kommentálják azt. Közölték továbbá: a Wizz Air szerint a 2018. augusztus 2-án történt események a légitársaságon kívül álló okokból következtek be, ezzel együtt a Wizz Air és partnerei a vonatkozó törvények és szabályozásoknak megfelelően minden lehetséges lépést megtettek a minél gördülékenyebb működés érdekében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Ryanair lapunk megkeresésére azt írta, folyamatban lévő ügyeket nem kommentálnak.