Nem tett teljes körűen eleget az utasokkal szembeni tájékoztatási kötelezettségének a Ryanair a tavaly júliusi 27-i Amman-Budapest járata ügyében, amely Pozsonyban szállt le, ezért Budapest Főváros Kormányhivatala 150 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a társaságra.

A kormányhivatal pénteken az MTI-velel azt közölte, hogy még tavaly kezdeményezett eljárást a Ryanair 2019. július 27-ei Amman-Budapest járatával kapcsolatban, amely a rossz időjárási körülmények miatt nem a magyar fővárosban, hanem Pozsonyban szállt le.

A vizsgálat során kiderült, a légitársaság nem nyújtott naprakész tájékoztatást az utasoknak arról, hogy a jogaik érvényesítése érdekében mely hatósághoz fordulhatnak, illetve nem tájékoztatta arról sem őket, hogy milyen alternatív közlekedési lehetőségeket tudnak választani annak érdekében, hogy az eredeti célállomásukat elérjék – közölte a kormányhivatal.

Hozzátették: Budapest Főváros Kormányhivatala minden esetben szigorúan fellép az utasok védelme érdekében, és elvárja a légitársaságoktól, hogy eleget tegyenek utasaikkal szembeni kötelezettségeiknek.

A radaradatok szerint még 2019 júliusában az FR 5096-os járatot teljesítő, EI-ESP lajstromjelű Boeing 737-800-asnak 22.55-kor kellett volna Budapestre érkeznie, de az aznap esti viharos időjárás miatt kisebb várakozás után végül Pozsonyban szállt le.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Index hírportálnak a landolás után nyilatkozó egyik utas azt mondta: a légitársaság azt ígérte nekik, hogy buszokkal szállítják őket Budapestre, erről azonban a repülőtér alkalmazottai sem tudtak, ezért ők maguk próbáltak segíteni a Pozsonyban rekedt utasokon. Végül mindenkinek egyénileg kellett megoldania a magyar fővárosba való eljutást, egy másik beszámoló szerint a gép éjszaka üresen átrepült Budapestre.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!